Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aperture skrämmer liv i LR

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

LR 2 som beta, börjar kännas lite jobbigt med ofärdiga produktionsverktyg släpps i tid och otid. Inte svårt att gissa att det är Aperture som än en gång gett Adobe skrämselhicka. Inget på nuvarande listan över nyheter i LR2 beta gör att man hoppar högt, känns nästan mer som en x.1 uppgradering.

Localized corrections — Enhance specific areas of an image for unsurpassed nondestructive flexibility and control reminiscent of the traditional darkroom dodge and burn experience.
Improved organizational tools — Find the images you need quickly and easily.
Multiple monitor support — Add an additional monitor to efficiently manage photographic workflow and presentation.
Flexible print package functionality — Create custom layouts containing multiple sizes of a photograph on a single page.
64-bit support — Lightroom 2.0 now takes advantage of the latest hardware architectures with improved memory handling and performance.

Jo adobe känner sig nog riktigt hotade pga aperture, men att det är en beta som de släppt är väl egentligen inget problem alls då det är ju inte den fullständiga versionen + att vid helt nya versioner så kanske de lär tillägga mer funktioner vid tidens gång.

  • Medlem
  • 2008-04-02 22:45

Någon som har en aning om varför Lighroom (senaste skarpa) på min iMac C2D 2.16 med 2Gb minne känns så fruktansvärt (!!) laggigt när jag drar i reglage, scrollar osv. Har optimerat, minskat preview och gud vet vad... Fattar nada. Någon anna sade att det spann på som sjutton. Ska man ordna bilderna på annat vis eller vad?

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

Någon som har en aning om varför Lighroom (senaste skarpa) på min iMac C2D 2.16 med 2Gb minne känns så fruktansvärt (!!) laggigt när jag drar i reglage, scrollar osv. Har optimerat, minskat preview och gud vet vad... Fattar nada. Någon anna sade att det spann på som sjutton. Ska man ordna bilderna på annat vis eller vad?

/Fredrik

Sista versionen var buggig o de drog tillbaka den. Gå tillbaka till 1.3. Vet ej hur utan kolla om Adobe lagt upp nåt.

Ang v.2 så är printmodulen för att printa fotokartor med bilder i olika storlekar nåt jag väntat på. Borde funnits i version 1 o känns muggigt att betala för det..

1
Bevaka tråden