Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BusySync och Google Kalender

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-01 22:36

Verkar inte ha varit speciellt mycket diskussioner om programmet BusySync tidigare. Programmet kan användas för att synka iCal kalendrar mellan flera datorer.

Programmet finns nu i en Publik Beta version av 2.0 som lägger till support för att synka med Google Kalender. Har laddat ner och testar på min dator hemma och det verkar fungera alldeles ypperligt.

Programmet kommer kosta $24,95 när det släpps, men om man köper nuvarande versionen för $19,95 får man gratis uppgradering.

Jämfört med Spanning Sync så använder BusySync ingen server utan allt sker lokalt på datorn.

Det bästa är för mig inte synkningen mot Google, även om det är bra, utan den enkla delningen mellan olika personer här hemma. Oavsett om de sitter på olika datorer eller bara olika användare funkar delningen helt klockrent. Lysande program.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-02 11:15

Hade inte hört talas om BusySync innan jag såg Google stödet. Har tidigare varit intresserad av Spanning Sync och gSync men inte fastnat för någon av dem. Gillade inte att Spanning Sync använder en egen server. Tyckte det var lite dyrt också. gSync vet jag inte varför jag aldrig provade...

Skall prova synca med min PB vid tillfälle, men bor själv så har inte lika stort behov av att synka mellan olika datorer...

Några fler erfarenheter av BusySync vs Spanning Sync?

1
Bevaka tråden