Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini Ethernet funkar ej!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-04-01 20:04

Hejsan.
Jag har precis varit över i staterna och köpt mig en ny Mac Mini.
Har dock ett problem.
Jag kan inte använda Ethernet porten...den vägrar fungera.
Jag kan connecta mot mitt trådlösa nät hur lätt som helst och det funkar. Men om jag vill använda trådburet istället och kopplar in den i swithen så blinkar switchen till och säger att "ja...här var det kontakt ja!" Men fortfarande så fattar inte datorn att det är en sladd ikopplad.
har provat att koppla in den både i en Gigabit Switch och en 100Mbit Switch men samma öde i båda två. Vad kan jag ha gjort fel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-02 00:45

Kabeln??

- Torkel

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-04-02 14:24

har allt provat att byta den me!!

  • Medlem
  • 2008-04-03 22:50

Jag har också strul med min mini. Efter några minuter slutar det att komma nedströms datatrafik via mitt trådbundna adsl-modem D-Link DSL-300T. Ändå behålls kontakten med ip. Enligt Nätverksverktyg är kontakten i gång. Men ingen datatrafik. Märkligt. Supporten på D-Link tror att det till 99 procents sannolikhet är ett hårdvarufel i modemet. Men jag är inte så säker. Fast av förklarliga skäl så hoppas jag det, för ett nytt modem är ju inte så dyrt. Det är däremot en ny mini, för en fattig underhållsbidragsbetalare...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-30 23:16

Någon som kommit på en lösning på detta? Har just skaffat mig en Mac Mini (1.83 Ghz) och den kopplar upp sig väldigt sporadiskt på trådbundet nät. För det mesta så påstår den att den kör "unplugged", vilket den inte gör. Har provat med två olika switchar och 2 olika kablar. Alla kombinationer fungerar med annan utrustning men väldigt otillföritligt med Mac Mini.

Lampan på switchen lyser ju inte ens...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-13 12:28

Bara en kort uppföljning... Apple tog tillbaka Mac Minin och levererade en ny och den uppför sig inte alls på detta sätt. Fungerar felfritt (än så länge).

1
Bevaka tråden