Köpa Mac Book Pro i USA

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-01 14:11

Hej!

Jag ska åka till USA om ett par veckor. Kan man köpa en Mac Book Pro med svenskt tangentbord där?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-01 15:15

Tack för ditt svar!

Jag tycker dock inte riktigt att dessa förslag på trådar passar min fråga eftersom dom undrar mer om kostnader och tull m.m. Jag vill bara ha svar på den enkla frågan om man kan gå in i en Apple Store i USA och säga "Hello, I want to buy a MBP with swedish keyboard".

Svarar dom då "Yes" eller "No"?

Tror dom säger -NO GO JOE....

Men du kan ju köpa en med engelskt tangentbord och sen byta till svenskt i sverige..

Jag skulle tro att det inte funkar, och att de kommer antagligen att hänvisa till Svenska Apple store.
Ett tips kan ju vara att skriva ett inlägg i en redan befintlig tråd för sådana här enkla frågor. Vilket kommer att medföra att trådarna blir mer kompletta.

//Svante

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-01 18:39

är det någon som har erfarenhet eller vet om att man kan byta till svensk tangentbord i Sverige med Macbook/Pro/Air?

• Medlem
  • Sävsjö
  • 2008-04-01 19:15

Man kan ju byta rent mjukvarumässigt till olika skrivbord rätt enkelt. kan man fingersättningen blir det inga problem med att byta litegrann, jag gör det ibland mellan svenska/portugisiska. Detta gör man i Systeminställningar -> Internationellt

Man kan lämna in datorn på en auktoriserad verkstad och få det utbytt. Det är inte gratis, dock tjänar du säkert på det ändå. Men varför byta alls?

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-02 00:04

därför att jag använder åäö rätt ofta och vill kunna fortsätta göra det utan att behöva ändra tangentbordslayout mjukvarumässigt

Ursprungligen av Flip:

därför att jag använder åäö rätt ofta och vill kunna fortsätta göra det utan att behöva ändra tangentbordslayout mjukvarumässigt

Men... tangentbordslayouten ändrar du ju en gång... sen måste du ju inte ändra den igen? Eller fattar jag fel?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-04 10:13
Ursprungligen av Capeman:

Men... tangentbordslayouten ändrar du ju en gång... sen måste du ju inte ändra den igen? Eller fattar jag fel?

Helt rätt. Du ställer in svenska layout första gången du startar den så åäö hamnar på samma ställe som på ett svenskt tangentbord. Man lär sig väldigt snabbt trots att man har andra tecken på de tangenterna.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-02 00:05

är det någon som vet vad det kostar att göra sådant byte?

Öh.. Våga ringa och fråga...Det är inte farligt jag lovar...

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-03 00:04

Har du förstått poängen med internet och forum?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-03 08:01

Telefoner är underskattade.

Jo, det är klart jag har men erkänn att du ju inte har fått svar här än, vilket du hade fått på 15 sekunder om du ringt.....

Hur ska man veta var du bor tex, spelar ju ingen roll om jag tipsar om något ställe i STHLM om du bor Götet ..

Men det var bara ett tips från min sida...

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-04 00:06

jag är så trött på alla gnällare på det här forumet!!! Varför bry dig om att svara om du inte vet något? Bara skit i att svara istället. Kolla tiderna som jag har skrivit in inläggen. Har du tänkt på att vissa kanske inte har tid att ringa på dagen när butikerna har öppet???

Så sluta gnäll för fan! Jag frågade inte heller om en specifik butik utan bara ett ungefärligt pris.

Jag ringde och snackade med apple verkstaden i göteborg angående hur mycket det skulle kosta om man ville byta tangetbord på en macbook och macbook pro. Det skulle kosta runt 1400 exklusive moms för macbooken och 100-200 kronor dyrare för pro:n.

1
Bevaka tråden