Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför synkas inte betygen?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-31 23:20

Hejsan.

Jag har såklart ett iTunesbiblotek och sammalagt 3 iPods och 1 iPhone.

Jag har automatisksynkning utav den senast importerade musiken på det hela. Samt lite så folders.
Jag lyssnar som nu förstår mycket på musik. Dels för att jag gillar det och dels för att jag "letar" efter musik.
Och hör jag något som jag gillar så ger jag det betyg. Det där betyget vill dock INTE följa med nästa gång jag synkroniserar det hela. Det gör då att musik som jag haft på iPoden och get bra betyg försvinner för att jag har ju lagt till ny musik. Och Då självklart betygen. Borde inte betygen synkroniseras innan den tas bort igen med det stora iTunes biblioteket?

Nu måste jag manuellt göra det. Och det suger!

Några förslag?

//Tobias

Skumt, de borde synkroniseras.

Jag har en "smart" spellista i iTunes som jag synkar ihop med min iPhone. Där har jag inställningarna att om låten har betyget "1 stjärna" så vill jag inte ha den i iPhone, har den betyg "5 stjärnor" så ska den absolut vara med i min iPhone. Om låten inte har något betyg så ska den finnas i min iPhone om jag inte lyssnat på den de senaste 3 dagarna.
På så sätt kan jag ställa in betygen i iPhone och välja bort låtar som jag inte gillar genom att sätta betyg "1 stjärna" och låten försvinner vid nästa synkning.

Ingen direkt hjälp på ditt problem, men betygen ska följa med/uppdateras vid synkning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-01 11:30
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Skumt, de borde synkroniseras.

Jag har en "smart" spellista i iTunes som jag synkar ihop med min iPhone. Där har jag inställningarna att om låten har betyget "1 stjärna" så vill jag inte ha den i iPhone, har den betyg "5 stjärnor" så ska den absolut vara med i min iPhone. Om låten inte har något betyg så ska den finnas i min iPhone om jag inte lyssnat på den de senaste 3 dagarna.
På så sätt kan jag ställa in betygen i iPhone och välja bort låtar som jag inte gillar genom att sätta betyg "1 stjärna" och låten försvinner vid nästa synkning.

Ingen direkt hjälp på ditt problem, men betygen ska följa med/uppdateras vid synkning.

Låter riktigt coolt det där , fungerar det med en vanlig Ipod också?

Det borde inte vara några problem. Så vitt jag kommer ihåg så kan man sätta betyg även i iPod. Såhär var mina smartlist-regler för min iPhone för ett tag sedan. (Ungefär samma inställning nu)

1
Bevaka tråden