Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med AirPort Extreme och USB-hårddisk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska ju med senaste firmware 7.3.1 gå att använda även AirPort Extreme med en USB-hårddisk och med Time Machine. Men.. AirPort Extreme hittar inte min WD Passport 320GB-hårddisk ansluten via USB. Hårddisken är på så det funkar så långt men den dyker inte upp i AirPort verktyg och Hårddiskar.

Hårddisken är formaterad i Mac OS Extended (journalförd), alltså HFS+. Den funkar utan problem när jag ansluter den till datorn så vad kan vara knas?

Jag gjorde så att jag kopplade in min via USB och sen körde jag en backup med Time Machine och sedan kopplade jag in den i routern och violá, det funkade. Iofs hade jag en annan hårddisk, en Seagate FreeAgent.

  • Medlem
  • 2008-04-01 23:02

Du kan läsa om mina erfarenheter i nedanstående tråd:

http://www.99.se/n-tverk-s-kerhet/238385-airport-disk-f-r-h-ga-tekniska-krav-p-disken.html

I och med senaste uppdateringen av Airport Extreme till 7.1.3 så behövs inte den manuella monteringen av Airport Disk. Numera kommer USB-disken ansluten till AE upp automatiskt i Finder igen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-02-07 11:15

Jag har också problem. Jag bytte ut till en 7200varvs i min macbook pro och behöll den "gamla" i ett extern chassi från kjell&co. Men min extreme hittar inte någon hårddisk...

1
Bevaka tråden