Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur flyttar man filer till telefonen?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hur lägger man in filmer och bilder i telefonen från sin dator? när jag försöker göra detta så flyttas inte filerna till iTunes eller till memorycard. det är säkert jättelätt men jag är inte så bra på det här och uppskattar hjälp väldigt mycket!

Ska du flytta filer TILL eller FRÅN telefonen? Du pratar först om att flytta till telefonen, men sen pratar du om "till iTunes".

Vad är det för telefon?
Hur kopplar du telefonen till datorn? Bluetooth, USB, eller via minneskortsläsare?

Kan också vara intressant att veta vad det är för dator, eller åtminstone vilket operativsystem du kör.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-18 12:11

Hej!

Jag sparkar igång tråden igen. Jag har kontakt mellan dator och telefon(sony Ericsson w800) får in info från telefonen in i iCal, men skulle gärna vilja ändra lite och sedan skicka tillbaka till telefonen. Går det?

Jag kom på hur man skulle göra. Kan jag säga att jag är nöjd över att det fungerar.

Det var ju bara att gå in i iCal och exportera.

Mvh
Anders

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-18 12:38

Hej igen!

Jag har ett problem. Jag har lagt in min kalender från telefon till datorn. Men av någon anledning så har Juli - augusti inlagda möten försvunnit från telefonen. Dom finns i datorn men inte i telefonen. Programmet har raderat det.

I april månad som syns både i datorn och telefonen ändrade jag ett möte för att bara testa och sedan exportera. Det fungerade. Jag skrev då om ett möte i Juli och exporterade till telefonen, men då fungerade det inte.

Är det någon som har någon logisk förklaring och hur jag ska lösa problemet?

Mvh
Anders

Har för mig att man kan ställa in hur många veckor framåt som skall syncas.. Dock var det väldigt länge sen jag syncade nåt då min eländiga M600 inte fungerar med iSync..
Så tyvärr minns jag inte exakt var man ställer in detta..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-18 22:41

Hej Johan!

Tack för tipset ska kolla om det kan vara så.

Mvh
Anders

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-20 00:49

Jag har kollat och mycket riktigt så var det så att man kunde ställa in hur långt bak i tiden som iSync ska synka med telefonen. Men tyvärr bara en månad som längst, så nu har jag förlorat det jag har skrivit bak i tiden. Kanske inte någon större katastrof men retfullt är det i alla fall. Framåt kan man välja en vecka till ett år, eller så väljer man inget alls och då kan man lägga in längre än ett år.

Jag är inte riktigt med hur Apple tänker. Jag vill ha med allt som jag skriver i min kalender.Så varför finns inte valmöjligheten att välja allt? Eller är det jag som missar något?

Mvh
Anders

Tror att det har att göra med hur mkt plats det finns i telefoner och att Apple har räknat för lågt med dagens mått....Möten som skedde för en månad sedan kan väl arkiveras i datorn. Telefonen är ju till för aktualiteter. - så tror jag de resonerat.

Det kanske finns ngt sätt modifiera en plist-fil eller liknande så att den tar 1 år bakåt och framåt?

Kanske starta en tråd om hur man kan lösa ett sådant problem?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-20 12:43

Jag har ett nytt problem. Jag har laddat ner från http://ical.oops.se/ helgdagarna. Det fungerar bra i iCal. Men konstigt nog så kommer inte alla helgdagar med när jag exporterar till mobilen. Ex 1:a maj 2009. Fattar inte varför det blir så.

När det gäller tiden bakåt så struntar jag det. Tack i alla fall för rådet Goflorp.

cyber: Det är precis samma problem som du redan fått förklarat. Läs Goflorps och Johans inlägg igen, och tänk efter när i tiden 1:a maj 2009 ligger, så går det kanske upp ett ljus

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-21 10:02

Hej Samuel!

Jag har läst.
Har du läst allt jag har skrivit? Läs inlägg 7.

Jag tar det hela mera utförligt.

I iSync märkte jag att om man inte kryssade i Synkronisera inte aktiviteter efter: så kunde man sträcka ut tiden alltså längre än ett år. Som ex skrev jag en test i februari 2010 i iCal och förde över det till mobilen, när jag kollade så fanns den i mobilen. Så det tyckte jag var bra. När jag valde ett år framåt så kom den ju naturligtvis inte med. Men när det gäller helgdagarna så funkar det inte, det blir instabilt.

Som ex fanns i Maj månad 2009 pingsten och i Juni midsommar osv. Men nyårsdagen i januari fattades. För mig blir det inte logiskt.

Jag har nu satt den på ett år och allt är med. För tillfället så struntar jag i det hela. Kanske tar jag upp det hela igen någon annan dag.

Mvh
Anders

Senast redigerat 2008-04-21 11:15
1
Bevaka tråden