Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmer flimrar på min Macbook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-30 17:57

Hej,

Har en en vecka gammal Macbook, köpt från nya Macforum här i Göteborg. Jag har dock stött på ett problem, som verkar gälla Quicktime. Filmer på Apple.com, keynotes som streamas direkt eller liknande flimrar konstant. Observera att det är bara filmen i sig som flimrar, inte hela skärmen. Jag testade nyss med att spela en vanlig DVD med VLC, helt utan problem, så jag utesluter att det är i allmän videouppspelning som felet ligger. Jag har inte tankat någon uppdatering av Quicktime. Längre än så sträcker sig inte felsökningen. Jag vet helt enkelt inte var jag ska börja.

Är det någon annan som fått detta problem (sökte på "flimmer" och fick en del träffar, men inte beträffade mitt problem, de 20-30 första söksvaren) och löst det? Irriterande så in i - och jag vill kunna kolla på Apples material felfritt, utan att deras programvara hindrar mig från att göra det.

Tack på förhand

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-30 18:00

Jag har samma problem, t.ex när jag kollar på klipp från SVT i quicktime via flip4mac ... också en ny macbook.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-30 18:32

Jag drar till Macforum och ner till supporten i morgon om jag inte löst problemet i kväll. Återkommer med svar i så fall.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-31 18:53

Kom för sent i dag, teknikerna hade gått för dagen. Och det stämmer, det är streamade filmer som flimrar. Trailers och filer på datorn är det inget fel på.

Det låter ju iaf inte som ett hårdvaruproblem - jag skulle rekommendera dig att försöka skaffa andra codecs, eftersom det antagligen är där som problemet ligger.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-31 21:21

Varför ska jag behöva skaffa andra codecs till den senaste versionen av Quicktime, som jag inte modifierat ett dugg, kommer skeppad med Leopard och inte ska krångla med Apples egna material? Det känns som att en sådan bugg skulle vara fixad för längesen.

1
Bevaka tråden