Studenterbjudande Mac+iPod, någon fått pengar tillbaka?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Det fanns ett erbjudande från Apple i oktober förra året för studenter som innebar att om man köpte en sk. berättigad dator och en iPod samtidigt skulle man få upp till värdet av en iPod nano tillbaka. Jag köpte en MacBook Pro och en iPod Classic 80Gb alldeles i slutet av oktober så jag skulle vara säker på att få Mac OS 10.5. Saken är den att jag fortfarande inte fått några pengar från Apple. Jag var väldigt noga med att läsa instruktionerna och har därför fyllt i pappret precis som jag skulle och har klippt ut streckkoderna från kartongerna som jag skulle (och har även tagit kopior på dem) och sedan skickat dem till adressen som stod.
Det som krånglar till mitt ärende något är att det var mitt ex som beställde datorn eftersom han jobbar som lärare på universitetet och det är lite småklurigt att få honom att tjata på Apple.

Det jag undrar nu, är om det finns någon mer som har/hade problem med att få tillbaka pengar från det här erbjudandet? Om så är, var det lätt att lösa?
Jag är väldigt villrådig just nu och tar emot alla tips.

• Medlem
  • Luleå
  • 2008-03-30 10:47

Jag har hört att de kan va lite struligt dedär. Men pröva att ringa apple, dom kan tydligen fixa allt vi telefon oxå. Fråga mej inte hur, men en vän till mej gjorde de och de gick bra. Inte mycket till svar kanske

Tänkte bara berätta lite hur det gick för mitt ärende. Jag har nu nämligen efter väldigt många turer tillslut fått mina pengar.
Jag började med att ringa Apple och förklarade mitt något kluriga ärende för dem. De var väldigt tillmötesgående och det verkade som att det inte alls skulle vara omöjligt för dem att lösa. Men efter det hände absolut ingenting så jag fick ringa igen. De tyckte då att de inte hade fått några papper eller streckkoder från mig. Jag kämpade vidare och då började de snarare prata om att det inte gick att överföra pengarna till kontot. Ett väldigt mycket lättare problem att lösa tyckte jag. Det tog dock någon månad till innan jag verkligen hade pengarna, så det verkar som om erbjudandet trots allt fungerar bara det att det kräver väldigt mycket tid, tålamod och envishet. Och det gäller att man kan vänta på sina pengar ett halvår eller så.

1
Bevaka tråden