Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.5.3 har börjat testas

Tråden skapades och har fått 217 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-16 15:23

Vänligen Snabeldrake och Hedman:
Vad håller ni på med?

Skrattar åt ackes påstående.

Heh... AFP är ju från 1800 kallt

Man får väl bara hoppas på lagning av samba då också..

Tror du verkligen att de fixat alla buggar som de borde fixat när 10.5 var en beta?

Jag tror ingenting, säger precis som du ovan. "Jag vågar inte tro på det innan jag ser det."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-17 17:12

Känns lite sådär att det tagit så lång tid efter Mac OS X 10.5 är släppt innan de fixar detta. Återigen visar Apple att serverprogramvara inte alls är prio i Cupertino.

Kanske en n00big fråga men släpps uppdateringarna för server samtidigt som klient?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-17 19:13
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Kanske en n00big fråga men släpps uppdateringarna för server samtidigt som klient?

Ja, mer eller mindre. Ibland samtidigt, ibland kommer server något senare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-19 13:54

9D22 ute. 15 nya fixar, ca 170 totalt.

Det ser jag fram emot. Lite väl mycket buggar i 10.5 fortfarande. Men Time Machine var så frestande...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-20 11:43

Upplever knappt några buggar alls men det brukar jag sällan göra av någon anledning. Konstigt då de bevisligen finns där.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-20 15:02

Inget om att iCal bangar ur efter en halvsekund oavsett om det startas via Mail eller direkt i 10.5.2?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-20 21:31

Nu använder jag visserligen inte datorn jättemycket för tillfället, men jag har i princip inga problem alls i 10.5.2. Spaces är lite muppigt ska sägas, men det är det enda jag kan komma på. (Har dock inte testat Time Machine ännu.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-20 21:42

Jag har hittat en bugg i Mail i och med Mac OS X 10.5.2 som gör att Mail slutar hämta ned mail. Eller hämtar några och sedan stannar den av. Verkar ha med Mail att göra då programmet beter sig likadant i ett nyskapat konto samtidigt som att en fräsh installation inte löste problemet. Antar att problemet gömmer sig i inbox-filen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-20 21:47

När jag slog på datorn i kväll var mina ca 2000 mail i inboxen borta. Jag hann få lite panik, men sen uppdaterades den av sig själv och tankade hem allt på nytt. Antar att det kan klassas som en bugg, men den var högst tillfällig och löste sig själv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-20 22:18
Ursprungligen av hugin:

När jag slog på datorn i kväll var mina ca 2000 mail i inboxen borta. Jag hann få lite panik, men sen uppdaterades den av sig själv och tankade hem allt på nytt. Antar att det kan klassas som en bugg, men den var högst tillfällig och löste sig själv.

IMAP eller?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-22 11:18
Ursprungligen av acke:

IMAP eller?

Yes. .Mac.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-21 02:40
Ursprungligen av hugin:

När jag slog på datorn i kväll var mina ca 2000 mail i inboxen borta. Jag hann få lite panik, men sen uppdaterades den av sig själv och tankade hem allt på nytt. Antar att det kan klassas som en bugg, men den var högst tillfällig och löste sig själv.

Så fick jag igår kväll när den senaste lovordade betan av MailAppetizer testades. Den(?) stökade till Mail fullständigt. Nu är allt tillbaka igen så när som på att 'delfönstren' ligger fel, som kolumner i st f som rader. Om ni förstår....? Hur tusan man nu ställde om det?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-21 03:10

Som enl bil.

Ursprungligen av Le:

Så fick jag igår kväll när den senaste lovordade betan av MailAppetizer testades. Den(?) stökade till Mail fullständigt. Nu är allt tillbaka igen så när som på att 'delfönstren' ligger fel, som kolumner i st f som rader. Om ni förstår....? Hur tusan man nu ställde om det?

Av bilden att döma så ser det ut som att du vid något tillfälle installerat tillägget WideMail.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.130557
http://www.daneharnett.com/widemail/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-22 11:08

Fortsätter min enmansrapportering. 9D23 släppt, fixar 8 buggar och rapporteras ha inga kända fel.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-22 11:18
Ursprungligen av acke:

Fortsätter min enmansrapportering. 9D23 släppt, fixar 8 buggar och rapporteras ha inga kända fel.

Vi följer med spänning.

Men kom nurå 10.5.3! Jag har option på att installera en 10.5 server men jag kan inte eftersom AFP inte fungerar... ska jag behöva installera 10.4 för det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-22 11:53

Man kan hoppas på att Mac OS X Server 10.5.3 får fler buggfixar än Mac OS X Server 10.5.2

Ursprungligen av acke:

Man kan hoppas på att Mac OS X Server 10.5.3 får fler buggfixar än Mac OS X Server 10.5.2

Det hoppas jag verkligen!
10.5 server känns fortfarande som 10.5.0 det är alldeles för mycket småsaker som inte fungerar som det ska.

Jag är beredd att hålla med dig Acke om att Apple kan stanna på 10.5 ett tag och finslipa det i absurdum och verkligen så allt rätt innan de går vidare.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-24 16:17

Men så länge Apple måste komma med nya prylar och allt nytt ska vara kompatibelt med vartannat plus det gamla så har de fullt upp att göra.......

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-24 20:49
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag är beredd att hålla med dig Acke om att Apple kan stanna på 10.5 ett tag och finslipa det i absurdum och verkligen så allt rätt innan de går vidare.

Eller hur, det är ju inte nya Mac OS X-versioner som säljer Maccar. Lägg kompetens på utvecka tex ett riktigt robust backupprogram för Mac OS X server med allt vad det innebär. Ser hellre det än ännu ett nytt operativ med fler program som återigen ska anpassas för att fungera. Mac OS X är tillräckligt bra nu för att "mjölkas" mycket längre än vad de brukar.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-23 20:04

Alla har säkert redan läst CrunchGears lista, men jisses vilka lista!

Enligt deras källa släpps den inom en vecka. Spännande!

Jag gillar den listan.

Bevaka tråden