Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule, streama film etc?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man lagra film bilder etc på time capsule och kolla på dem i sin macbook sen? Streama en hel film utan hack etc? Nån som vet och provat.

Det beror ju på filmen, storlek och kvalitet. Med ethernet-kabel lär det inte vara något problem om du streamar en DVD eller liknande. Det är gigabit-anslutning.

Trådlöst borde det fungera om du utnyttjar 802.11n fullt ut (~300 Mbit/s). Personligen har jag vissa problem att streama DVD över mitt trådlösa som kommer upp i ~130 Mbit/s. Det hackar till och från och känns inte riktigt kul att använda på det sättet.

Har du inte stöd för 802.11n och kör på 802.11b eller g så kommer det nog inte att fungera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-04 22:47

Har stora problem att streama filmer och serier via min time capsule. Även fast jag har inställt på 802.11n. Någon som har tipps på vad man kan tänkas ställa in eller ändra ? använder VLC för uppspelning

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-04 23:41

Jag har en Time Caspule och streamar film till en Popcorn Hour (via en airport express som går på 802.11n).

Jag kan streama 720p .mkv utan problem!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-05 00:39

fasen va underligt. För mig hackar som sagt serier som inte alls är i speicellt hög upplösning. Kan jag ha missat någon inställning ?

Efter lite efterforskning så verkar det bara vara VLC som laggar in QT så får väl använda det istället

Senast redigerat 2008-11-05 00:51
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-05 09:36

Bonis: Du bör kolla in PLEX till att börja med, ruskigt snyggt och trevligt. För VLC kan det vara bra att ställa in en lite längre fil-buffer, tar du t.ex. 3000ms så försäkrar du dig mot en del pendling i överföringshastigheten, prova dig fram för att se hur mkt du tycker du behöver. Jag spelar 720p mkv utan några problem i PLEX default inställningar och hade nog 3000ms i VLC men det var förmodligen för högt tal.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-05 12:11

Har testat plex men tycker det är alldeles för buggigit. fjärrkontrollens knappar fungerar inte riktigt så som de ska. men har bytt till QT och där laggar det inte så jag klarar mig Tack för tippset dock

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-05 16:35

Varsågod Min Apple Remote fungerar finfint, det har nog rensats bort en hel del buggar numera.

1
Bevaka tråden