Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD- och DVD-skivor matas ut ur min MB Pro

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-26 00:06

Jag har en drygt årsgammal MacBook Pro 15" (Core2Duo).

Idag började DVD/CD-läsaren med ett alldeles nytt otyg: den accepterar inga skivor alls! (har inte provat med installations-CDn som är på jobbet) Skivan spinner runt ett varv, man hör "läsaren" gå igång men sen matas skivan ut, obönhörligen.

Alltså: tidigare idag matade jag in en kopieringsskyddad skiva med ett radioprogram från Statens Bild- och ljudarkiv i burken (jag var nyfiken, och ville se om den ö.h.t. kunde läsas i min dator). Den spottades också ut. Men jag tänkte inte mer på det, eftersom jag hade tillgång till ett lyssningsrum på biblioteket. Men när jag kom hem och skulle se en film, så fortsatte utmatningarna – kan kopieringsskyddet ha kvaddat läsaren?

Brrrr…:confused:

Låter som om den optiska enheten är trasig.
De som pajar brukar kunna bete sig så där. Hoppas du är inom garantin.
Visserligen är det ingen dyr reparation.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-26 08:23

Ja, efter att ha använt nattens timmar till att browsa internationella fora, med råd om att ta ur batteriet och rensa med "power"-knappen, eller nollställa P-RAM etc, så verkar den vanligaste slutsatsen vara att läsaren är slut. Efter drygt ett år. Ganska illa faktiskt.

Eftersom det är en jobbdator är garantin ute, men å andra sidan slipper jag betala ändå…

Blir väl ett samtal till service under dagen.

1
Bevaka tråden