reparera iBook

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-29 20:56

Hallå alla!

Jag har seriöst mekaniskt fel på min CDläsare, och vill få lillan reparerad. När jag skulle skicka iväg min iPod fanns det en trevlig sida, varifrån man kunde få en kille skickad för att hämta lilldosan etc. Var på Apples hemsida hittar man motsvarande för iBook?

/A

Citat:

Skrevs ursprungligen av attila
Hallå alla!

Jag har seriöst mekaniskt fel på min CDläsare, och vill få lillan reparerad. När jag skulle skicka iväg min iPod fanns det en trevlig sida, varifrån man kunde få en kille skickad för att hämta lilldosan etc. Var på Apples hemsida hittar man motsvarande för iBook?

/A

När hårddisken på min iBook pajade hade jag samma problem som dig, det går inte att hitta någonting om det på Apples sajt. Till slut efter att jag mailat Apple utan att ens få svar fick jag nog och vände mig till MacSupport, de utför både garantireparationer (om du fortfarande har garanti kvar), och vanliga reparationer. De finns i bland annat Gbg och Sthlm och var hur trevliga som helst! De lagade min dator på fyra arbetsdagar vilket jag anser är snabbt.

Rekommenderas!

//fredrik

Hårddisken i min iBook pajade också, så jag lämnade in den hos MacForum i GBG. En timma senare hämtade jag den igen, med en ny fin hårddisk i. När de ändå bytte passade jag på att uppgradera den från 15 till 40 Gb.

Detta var dock ingen garantireparation eftersom min garanti gått ut.

Grymt bra service i alla fall!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-03 01:48

I Stockholm är Lan-Master bra på garantireparationer. Jag lämnade in min frus iBook som fått glapp i nätkontakten (i datorn). En timme senare var den klar. 2000:- med moms. Ingen garanti där inte.:(

Citat:

Skrevs ursprungligen av capojava
Hårddisken i min iBook pajade också, så jag lämnade in den hos MacForum i GBG. En timma senare hämtade jag den igen, med en ny fin hårddisk i. När de ändå bytte passade jag på att uppgradera den från 15 till 40 Gb.

Detta var dock ingen garantireparation eftersom min garanti gått ut.

Grymt bra service i alla fall!

Jag kan inte anmärka på deras hastighet eftersom jag aldrig har lämnat in något hos dom. Men när jag ringde för att kolla upp priset för att byta tangentbord möttes jag av den i särklass otrevligaste försäljaren någonsin. Skulle aldrig lämna in någonting hos dem.

• Oregistrerad
  • 2003-06-03 09:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av István
I Stockholm är Lan-Master bra på garantireparationer. Jag lämnade in min frus iBook som fått glapp i nätkontakten (i datorn). En timme senare var den klar. 2000:- med moms. Ingen garanti där inte.:(

Szervusz István!

Höll LanMaster inte löfte om garantireparationer? Dålig stil. Får väl vaka över MacSupport som en hök, och i värsta fall hota med att låta dem köra upp kostnaderna i näsan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-03 18:43

Det är klart Lan-master håller garantilöften. Men garantin hade gått ut. På bärbara rekomenderar jag AppleCare Protectionplan. Dom slits ju ganska hårt.

• Medlem
  • Simrishamn
  • 2005-02-27 13:03

Trasig skärm

Jag tappade min iBook i golvet och skärmen blev skev. Täcker garanti sådant...?

Nä det kallas abuse, det finns inga garantier som täcker sådant. Däremot kanske du har en drulleförsäkring på din hemförsäkring?

• Medlem
  • Simrishamn
  • 2005-02-27 13:33

Tyvärr, hade gärna haft nu...

1
Bevaka tråden