Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på färgerna på Macbook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-03-24 10:02

Hejsan. (första inlägget woho)

Jag har ett grymt jobbigt problem, fick min macbook för sex dagar sen, och igårkväll märkte jag det första stora felet som jag inte kan ordna själv. Så här är det:

Använde datorn hela dagen med min externa skärm ( samsung 225BW) med datorn ihopslagen, sen när jag inte orkade sitta där längre så drog jag ur alla sladdar ( mini-dvi, lanet, el, mus, ljud) satte mig i sänge och fällde upp den, och färgerna var helt befängda, typ svart vit, med en aning rött i sig. Startade om, fortfarande fel. Det är inte fel på bildkortet, för jag startade XP och då var färgerna bra igen. Startade om till leopard och färgerna saknades.

Imorse så startade jag datorn och koppla in minidvi igen och då blinka skärmen til och blev bra igen. Drog ur den och färgerna var bra, men startade om den utan DVI och då var dom dåliga. Jag har verkligen inte lagt de här pengarna på en ny stationär dator. Några tips.

(Ps, hade lagt upp en bild om jag visste var min USB-kabel till kameran är.)

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-03-24 10:13

Kolla systeminställningar/hjälpmedel att förbättra kontrast inte har åkt upp. Det finns ett kortkommando som man kan komma åt så den åker upp och då blir färgerna knasiga.

Annars kan du kolla under systeminställningar/bildskärm/färg att det inte är någon konstig profil som hamnat där. Prova kör skärmkalibreraren.

//M

  • Oregistrerad
  • 2008-03-24 13:04

Alltså nej det är inte den grejjen jag råkat göra...

1
Bevaka tråden