Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5-Programuppdatering-problem-paketets digitala signatur

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-24 08:22

Hej!
Sitter med en iMac G5 2.1 Ghz, 512 MB RAM, Tiger 10.4.11
Ville köra en vanlig programuppdatering men fick upp detta meddelande - se screenshot.

Egentligen så fick jag upp fler program i listan med samma utropstecken men dem kunde jag uppdatera manuellt från Apples hemsida (det handlade om iWork08 program, alla tre hade en update). Detta gick alltså OK.

Men dessa här då?! Jag hade inga problem med Programuppdateringen på min Powerbook G4 (också Tiger), där gick allt som på räls.

Tack på förhand
------------------
Nytt försök - jag installerade iLife08 (har familjelicens) på iMacen, kollade Programuppdateringen igen, och fick upp en lista över iLife apps som ska uppdateras (kolla bilden Update1.jpg) , precis som efter installationen på Powerbooken. Där gick allt OK, men här....bild Update2.jpg, bara det röda utropstecknet kom upp.

Raka vägen till Apples hemsida för att hämta vad jag kan manuellt, håller på med att installera Security Update 2008-002, so far so good, men Safariuppdateringen gick inte att hämta hem - bild Safari.jpg

Jag lyckades dock hämta hem Safari med Firefox, ska nu skicka inlägget och installera, återkommer.
-------------------

Redigering nr.2 - jo, efter att ha manuellt installerat säkerhetsupdateringen och Safari 3.1 så startade jag om datorn och den öppnade Programuppdateringen vid uppstart och kollade uppdateringar. Det blev en massa Apps inom iLife och allt gick som vanligt, snabbt och smidigt.

Tja, vet inte vad jag ska säga, behöver nog ingen hjälp, men tråden kanske får stanna kvar i fall att någon annan råkar ut för detta eller liknande strul.

Senast redigerat 2008-03-24 12:40
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-25 15:03

Jag hade samma sak på min mac mini i förrgår med airport uppdateringen. Igår fungerade det dock perfekt. Verkar vara något hos apple.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-26 00:02

Yeah, could be, could be, men det är bra när det löser sig till slut.

1
Bevaka tråden