Härom dagen så städade jag och i en garderob råkade jag hitta en Powerbook 1400cs som jag fick av min arbetsgivare för ett år sedan, dom hade tänkt kasta den. Synd för den är i nyskick, endast 3 klistermärken avslöjar att den tidigare ägdes av SVT i Göteborg. Hade gärna pillrat bort dom men då blir det så fula märken. Nu till frågan om den. Blev förvånad över att efter full ladding se den klara 103 minuter med skärmen och hårdisken aktiva. Det har vad jag uppfattar det som dubbla PCMI-platser och dom borde man väl kunna ha till något vettigt men till vad? Kan man t.ex ha ett med ethernet så att man slipper använda den med modem. Fast mest spännande skulle vara om man från ett CompactFlash Card kunde boota den från kortet... någon som provat med en adapter för sådana kort på just den här modellen. Det lär kunna gå, har hittat info på nätet om att det på 1400cs ska vara möjligt.

Föresten, finns det någon här som har en lös CD/DVD som kan avlösa floppyn... någon med dataskrot som ligger och skräpar ??? Vill gärna uppgradera den från 7.5.3 till 9.1 eller kanske 9.2.2 om det sistnämnda ens är möjligt.