Inget ljud ur datorn, tillåts inte justera volymen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-03-22 17:13

Jag har plötsligt tappat ljudet i datorn, en MBP 17" Core Duo med OS X 10.4.11.

I systeminställningarna har jag bara digitalt ljud ut, inga interna högtalare. (Visst ska man ha det i listan?) Jag kan välja Dator i iTunes, men då är det tyst. Jag kan inte dra i reglagen för ljudvolym, vare sig i Systeminställningar eller i menyraden, jag kan inte påverka ljudet med F3-F5. Symbolen för högtalare dyker upp men med en liten överkorsad cirkel som att jag inte har behörighet, och inget händer.

Vad har hänt? Omstart hjälpte inte.

Jag har inga problem att få ut ljud till en Airport Express, vare sig med Airtunes eller Airfoil.

• Medlem
  • Överallt
  • 2008-03-22 17:17

Smuts i ljudutgångskontakten? Har jag haft nån gång. Kör en hörlurspropp ut och in några gånger och se om det släpper.

• Medlem
  • 2008-03-22 17:54

Det hjälpte inte, men jag ser nu att det lyser en röd lampa i hörlursuttaget. jag har för mig att jag har sett nån tråd om det fladdra förbi nyss... Tack!

Ursprungligen av Baron:

Det hjälpte inte, men jag ser nu att det lyser en röd lampa i hörlursuttaget. jag har för mig att jag har sett nån tråd om det fladdra förbi nyss... Tack!

Här kanske: http://www.99.se/ibook-macbook-macbook-air/99326-r-dlampa-i-h-rlursuttaget.html

1
Bevaka tråden