Vilken av alla macar ska jag ha ?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena boys. Funderar starkt nu på en mac , ska bara sälja av mina pc datorer.
Jag har länge funderat på en macbook .. men att ersätta min hp 17 tums prestandamonster till laptop mot en liten 13 macbook känns sååå fel.. men endå inte !
igår kikade jag lite på en imac 24 tummare som värkar så fin... men det är verkligen svårt när man knappt har testat mac ! för min del hade nog bärbart passat bättre, då jag mäst surfar läser mail och msnar .men det kan ju ändras .. har precis lagt ner cs karriären.
Men om man köper en imac så kan det bli förstort att ha , å inte heller så " flyttvänlig" ?
men har man istället en liten go macbook , kan det också störa en att den är så förbaskat liten. Ska skaffa ps3 och wii så spelandet kommer nog att vara på konsoller ett tag frammåt. vill alltså ha en lyxig mac , men vet inte vilken jag ska välja ? jag är kräsen och vill inte vänta på att saker ska ladda .. som på windows , utan det ska gå undan och klara lite program och så felfritt... nu är frågan , till er som är macanvändare och vet mycket om detta .. vilken passar mig bäst ?

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-18 23:07

Jag tycker att du borde skaffa en Macbook Pro.Perfekta biten för dig

Håller med. 15"-modellen, mellan "väldigt mobil" och "stor och fin".

aa , blir mer sugen på pro nu ..isåfall köper jag den mittersta modellen från usa..och ställer in svenska osv..mycket billigare .. men kan få den bäästa imacen för mindre en pro kostnaden.... hmmm

Skall du har en bärbar med lite större skärm är det Macbook Pro som gäller. Är du inte beroende av att ständigt ha datorn med dig och vill ha en dator med grym skärm, kompakt footprint och som är tyst som en mus, blir senr lite mer kreativ framöver, börjar jobba med bilder, kanske film, musik o.s.v. Då är iMacen en höjdare!

Men dom sagt.. Det beror helt och hållet på vad du tänker använda din Mac till. Macbook Pro kan så vitt jag vet driva externa (större) skärmar utan problem. Hur detta går på Macbookarna vet jag inte riktigt men antar att det inte funkar riktigt lika bra. Vi använder iMacen som multimediadator hemma. Kollar filmer och bilder, lyssnar på musik (har faktiskt hyfsade högtalare) allt genom Frontrow. Mums!
Har f.ö. en gammal iBook G4 som funkar klockrent för mina portabla behov (kör Leopard problemfritt på den) + en PowerPC G5 för bild, film och musikjobb.
Håkan

ja det stämmer att jag ska köpa dator efter det jag ska göra med den , helt klart ! men det är så svårt ... för nu har jag både laptop och stationär dator , laptopen ligger bara och dammar .. en jätte fin HP med 17 tum och grym prestanda.. det känns lite halvbra, så när jag ska köpa mac så måste jag välja rätt från början för dom är rätt dyra.. och en laptop är ju gött för både hemma och borta ...men endå hade varit gött med en 24 imac också .. men jag vet inte , det kanske blir att jag åker iväg mycket och behöver med mig datan , då har jag ju köpt en imac och inte kan ha me den ... det är svårt .. mer komentarer som kan säga hur de olika macarna är och presterar ?

Duger inte den bärbara HP:n om du ska iväg då? Så kan du ha en iMac 24" hemma

HP är ju typ bättre en vad macpron är... ne men , den är grym men jag måste ju ha sålt båda mina datorer för att få pengar till en mac om du förstår
skulle varit gött med imac hemma å en macbook eller min hp...

Men om den bärbara bara ligger och dammar kanske du trots allt inte är i så stort behov av en bärbar??
Håkan

Ursprungligen av HåkanO:

Men om den bärbara bara ligger och dammar kanske du trots allt inte är i så stort behov av en bärbar??
Håkan

Det är sant , men om jag skulle få sålt båda datorerna så ska ju dom pengarna gå till 1 dator .. då måste jag liksom tänka efter vad ja ska ha för någon , då laptop är gött att kunna flytta sig med , men endå köpa en imac för 20 000 å kika på blocket lite .. visst lyxigt ... men om jag köper en macbook så känns det klent att bara ha den som dator.... hmmmm

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-25 01:20

Jag kör en macbook pro, när jag har den hemma så har jag den på ett mStand med ett trådlöst tangentbord och mus + extern skärm. I princip som en stationär. Vill jag ta med den lyfter jag den bara från mitt mstand och så är jag iväg. Tycker detta är en fruktansvärt bra lösning om man vill ha en bärbar som kan extraknäcka som stationär. Lycka till med inköp.

1
Bevaka tråden