Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Pismo/Airport/WEP 128Hex ???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har letat genom gamla poster men inte hittat något så jag skapar en ny diskussion.

Förut hade jag problem med gamla typen Airport kort i min Pismo och mitt trådlösa nätverk.

Nätverket är 54Mb/s krypterat 128-bit HEX och fungerar bra
med min PowerBookm G4 med Airport Extreme (i OS X.4).

men det visade sej att de gamla korten bara klarar av 40-bit kryptering...

Så jag köpte ett 128-bit Apple Airport kort (gamla stilen) men när jag försöker koppla upp mej så går det inte, hur jag är gör. Jag får bara felmeddalndet att "Ett fel uppstod".

Jag har provat i både OS X.3 Panther och OS X.4 Tiger med samma resultat.

Jag har till och med provat med två olika Airport 128-bit kort, två olika Pismo, en iBook G3 och en TiBook, med samma resultat och jag fattar inte vad det kan vara, eller har jag missförstått detta med 128-bit på kortet ???

SN

Senast redigerat 2008-04-01 11:39

Fortsatta problem... Förstår inte... :o(

Jag kan inte tänka mej att det bara är jag som har dessa problem.

Nu har jag provat med en helt annan dator med ett helt annat Airport B kort på mitt trådlösa nätverk som är satt med WEP 128-bit HEX.

Inte en enda gång så fungerar det, får bara meddelandet att ett fel uppstod. Inte att lösenordet var fel eller så. Datorerna ser nätverket helt ok men det går aldrig att logga in.

Airport korten har alla texten "128-bit" på, så de är inte de gamla 40-bit (?) korten.

???

SN

Har du kollat så att routern är inställd på b/g compability mode? Kanske en dum fråga men ibland är det lätt att missa sånt.

Mixed Mode / B / G

Inte alls en dum fråga för jag hade inte kollat, men (tyvärr ?) så står den på "Mixed Mode" och inte "G mode" (D-Link DI-524).

Om det hade varit bara G, hade de gamla datorerna sett nätverket ?

De ser nätverket och jag kan välja det, knappa in WEP 128 o.s.v. med det blir alltid ett fel. Inte att lösenordet inte accepterades utan ett fell upstod.

Det är så knäppt för mina barn vill köra med OS 9 datorer (ej Classic) men också kunna köra Internet i OS X.

SN

1
Bevaka tråden