Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Headset problem svarsknapp...

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som sagt första dagen i onsdags fick jag min 16 gb iPhone då kunde jag svara med headset knappen samt även byta låtar m.m. men nu verkar den helt död fattar inte vad som hänt.

Haft telefonen i fickan med headset och kanske har kontakten fått sig en kyss men annars fungerar det utmärkt att lyssna i osv.

Någon som har något tips någon inställning för headset eller så?

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-15 11:52
Ursprungligen av erkkan:

Som sagt första dagen i onsdags fick jag min 16 gb iPhone då kunde jag svara med headset knappen samt även byta låtar m.m. men nu verkar den helt död fattar inte vad som hänt.

Haft telefonen i fickan med headset och kanske har kontakten fått sig en kyss men annars fungerar det utmärkt att lyssna i osv.

Någon som har något tips någon inställning för headset eller så?

Tacksam för svar!

Byt ut det. Lurarna låter ju inte så bra ändå
Ingen kompis' lurar du kan testa med? Finns inga mjukvaruinställningar för det, funkar de inte är de nog trasiga.

Jo ska sta med en kompis idag. Blir bara nervös om de inte heller fungerar och telefonen har pajjat kan ju också vara ett mjukvaruproblem också.

Var kan man köpa bra iPhone lurar då i butik i stockholm?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-15 12:22
Ursprungligen av erkkan:

Jo ska sta med en kompis idag. Blir bara nervös om de inte heller fungerar och telefonen har pajjat kan ju också vara ett mjukvaruproblem också.

Var kan man köpa bra iPhone lurar då i butik i stockholm?

Ska du ha med knapp på finns det inte så många att välja på. Men den finns en tråd om olika förslag här på 99.se

okej, men det borde nästan vara headsetet och inte telefonen eller hur?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-15 12:37
Ursprungligen av erkkan:

okej, men det borde nästan vara headsetet och inte telefonen eller hur?

Precis, det tycker jag. Det är bra att ha kompisar ibland, som man kan få låna grejor av

Ursprungligen av erkkan:

Som sagt första dagen i onsdags fick jag min 16 gb iPhone då kunde jag svara med headset knappen samt även byta låtar m.m. men nu verkar den helt död fattar inte vad som hänt.

Haft telefonen i fickan med headset och kanske har kontakten fått sig en kyss men annars fungerar det utmärkt att lyssna i osv.

Någon som har något tips någon inställning för headset eller så?

Tacksam för svar!

Bra att du tog upp ämnet. Mitt headset har också lagt av och min telefon är inte mer än någon månad gammal. Knappen tar ytterst sällan för mig. Jag kan få trycka och ha mig 30 gånger innan den tar. Den tog helt perfekt innan, och jag har använt den extremt sällan.

Så jag ska själv köpa nytt. Jag funderar på antingen Griffin SmartTalk eller den adapter som säljs på www.usbfever.com (samma verkar finnas på ebay). Men det är klart det hade varit smidigt med ett bra headset, dock verkar många sakna just funktionen att man byter låt vid dubbelklick. Berätta gärna om du hittat något du rekomenderar

Jag har haft samma problem och trodde först också att det var fel på mitt nya headset som kom med iPhonen. Men det kändes fel då det funkade för att lyssna på musik i men däremot funkade inte knapparna (jag hade haft headsetet kanske två dagar endast). Det visade sig att det hade hamnat lite smuts (ludd) i stickkontakten för headset-plugginen i min iPhone. Så jag stängde av min iPhone och vek ut ett gem och pillade försiktigt i håligheten på iPhonen och lite skräp föll ut, troligtvis ludd från min innerficka i min rock. Därefter funkar headsetet som det ska igen.

om ni testar detta...var försiktig med gemet så att ni inte skadar iPhonen.

Jag ser att många har samma problem med Apples headset men det visar sig att det troligtvis är iPhonen som är känslig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-10 23:44

Jag köpte nocs på m-store när knappen på mina apple-lurar gav upp. De funkar helt okej och sitter bra i öronen. Nästan lite väl tajta så att det blir svårt att höra sig själv när man pratar i telefon. Man vänjer sig dock...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-18 19:20

Uppdatering angående nocs... Jag har bytt dem tre gånger och nu senast bad jag att få ett par andra lurar istället. De pajjar hela tiden! Nu har jag scullcandy's...

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-01-20 20:42

Tråd flyttad till mer passande underforum
Admin

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2010-02-01 20:31

Jag har haft min 3G några veckor och plus samt minusknappen på headsetet verkar inte fungera till något. Jag fick ett nytt på garantin men det fungerar inte heller. Är det fel på telefonen tro eller fungerar inte plus/minusknapparna med iPhone 3G?
Mittknappen fungerar att svara med samt byta låt famåt/bakåt.

Nej så vitt jag förstått så fungerar inte volymknapparna på fjärrkontrollen till 3G modellen. Har för mig att det infördes det iom 3Gs. Men jag kan ju naturligtvis vara ute och cykla.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-02-01 21:57

Jo det stämmer, volymknapparna på headsetet fungerar bara på 3GS.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2010-02-01 22:02

Tusen tack, då slapp jag skicka in telefonen.

  • Medlem
  • Rosersberg
  • 2011-03-23 18:17

Jag har ett annat problem med min iPhone som jag inte haft så länge. Problemet har funnits så gott som från början. Jag kan inte ha iPhone hörlurar i, för då får den frispel, ringer folk, höjer/sänker volymen, hoppar och spolar mellan låtarna. Och ja, jag har testat med mina kompisar iPhone hörlurar också, utan framgång... Vanliga hörlurar fungerar galant dock...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-23 18:20

Har du provat rensa hörlursgången från ludd? Jag hade en halv kudde i min iPhone. Efter att jag rensat fungerar det perfekt igen.

1
Bevaka tråden