Ny ipod touch har 2 hack och repor på skärmen

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-14 17:08

Fick hem min ipod touch idag glädjen blev dock kortvarig då jag såg när jag tagit bort plastet att den hade mindre repor på glaset/skärmen och litet hack på sidan av ipoden (plasten).

Täcker garantin detta? är det bara att ringa apple supporten och få en ny ipod. Vill inte ha en repig touch

• Medlem
  • Harestad
  • 2008-03-14 17:09

Klart att din iPod ska vara repfri om den är sprillans ny! Jag har aldrig fått en iPod med skador på skalet, så det borde du kunna reklamera direkt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 17:45
Ursprungligen av Ree_Tab:

Klart att din iPod ska vara repfri om den är sprillans ny! Jag har aldrig fått en iPod med skador på skalet, så det borde du kunna reklamera direkt.

Håller med fullständigt hade blivit vansinnig om en ny produkt varit repig finns ju en andledning till att man köper nytt och inte begagnat.Köpte du den i butik eller på Applestore?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-14 22:55
Ursprungligen av Laroche:

Håller med fullständigt hade blivit vansinnig om en ny produkt varit repig finns ju en andledning till att man köper nytt och inte begagnat.Köpte du den i butik eller på Applestore?

köpte den på tradera helt ny inplastad från en som vann i en tävling,enligt kvittot är den från webbhallen. ska man ta och ringa webbhallen eller apple supporten för snabbare hantering, bor inte i närheten av webbhallen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 21:48

garanterat bara något fel i logistiken. Bara att ringa/gå tillbaka så löser det sig ska du se...happy hunting

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 22:59

Kontakta webhallen imorgon och förklara allt. Det är en doa produkt och den får webhallen ta hand om och kan inte hänvisa till applesupporten som de kan med supportärenden.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-14 23:18
Ursprungligen av atomlab:

Kontakta webhallen imorgon och förklara allt. Det är en doa produkt och den får webhallen ta hand om och kan inte hänvisa till applesupporten som de kan med supportärenden.

Ok, får göra så

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-15 14:33

Du har förstås köpt den begagnad i det här fallet, dvs du ska kontakta personen du köt den av, inte webhallen. Som jag förstår det har webhallen inte ens sålt den...(de har gett bort den)

Edit: är inte insatt i distansköplag o så. Men om det finns en remorse period tror jag knappast den gäller om man inte har betalat nåt för den.

• Medlem
  • Harestad
  • 2008-03-15 14:49

Varför sa du inte direkt att du köpt den "begagnad"? Jag tror inte att du kan gå varken till Apple eller Webhallen direkt, utan måste kontakta personen du köpte den av. Han i sin tur får reklamera till Webhallen. Om han inte vill det får du väl hjälpa honom med det på något sätt.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-17 12:04

Allt fixade sig !
Blev att ringa webbhallen som hänvisade mig till apple supporten och dom fixade allt smidigt ,så kommer få skicka iväg min "trasiga" i en box med UPS sen bara vänta på min nya som kommer antingen den här veckan eller nästkommande.

1
Bevaka tråden