Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Richard

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-03-14 12:45

Hallå där!

Richard 24 år boendes i ett litet samhälle som heter Grängesberg och ligger i södra dalarna. Grängesberg är väl mest känt för sin gruva som dock är nedlagd alternativt Spendrups Bryggeri. I övrigt är väl samhället ganska så dött, kom först i kontakt med apple via en iPod 2005 tror jag det var därefter blev det en till iPod en Nano den här gången som köptes 2007. Våren 2007 efter nästan ett års utlandsjobb var jag och hälsade på en god vän som pluggar i Karlskrona där härjade fritt med hans MBP och blev så förtjust att det första jag gjorde när jag kom hem därifrån tog en sväng till Falun och införskaffade mig en svart MB. Just ja här i januari skaffade jag mig en iPhone med de får vi inte glömma!

Nu finns det inga som helst planer på att återgå till PC världen utan jag trivs förbaskat bra med min MB som hittills fungerat klockrent trots ett liv på resande fot.

Just för tillfället ligger fokus på att skaffa mig ett jobb och börja bygga upp någon form av fast tillvaro har efter studenten gjort lite allt möjligt, lumpen i sthlm, jobbat på balkan i 1,5 år (6mån 04, 9mån 06/07) bodde i Örebro däremellan och strö jobbade lite. Fick en vision i våras att jag nog borde börja plugga läste en termin på systemvetenskapliga programmet i Borlänge, insåg runt jul att det inte alls fungerar att plugga utan att kunna jobba en hel del vid sidan om så just nu går jag en yrkesutbildning här i Grängesberg där jag ska bli yrkesförare här någon gång i höst. Sen får vi se om jag går tillbaka till skolbänken då.

Ja vad finns det mer har en Petit Basset Griffon Vendeen som jag jagar rådjur med här i skogarna runt omkring han heter Qubik men kallas för det mesta Qubbe och är snart 11 månader med andra ord ett riktigt busfrö som antagligen kommer ge mig gråa hår.

Vill samtidigt passa på och tacka alla här för all ovärderlig hjälp man får!! TACK!!

//Richard

Hej och välkommen in i värmen.

Kan du posta liten bild på vovven?

Själv hundägare, Parson Russell Terriern "Bosse", 4 år.
På bilder här:
http://goflorp.blogspot.com/2008/03/kaxigast-i-stan.html

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-03-15 10:36
Ursprungligen av Goflorp:

Hej och välkommen in i värmen.

Kan du posta liten bild på vovven?

Själv hundägare, Parson Russell Terriern "Bosse", 4 år.
På bilder här:
http://goflorp.blogspot.com/2008/03/kaxigast-i-stan.html

Ja de ska jag väl kunna ordna hoppas jag:P

198 bilden Qubbe var inte helt förtjust i fenomenet fyrverkeri så han "gömde" sig i bokhyllan!

Välkommen!

1
Bevaka tråden