Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverks spöke på Macbook Pro (?)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
har sedan jag köpte en ny Macbook pro haft lite konstiga saker som hänt,
fått upp både en "macmini" och en "jb" dator i datorer som jag kan ansluta till. "jb" datorn kan jag endast välja "Dela skärm" medans macmini datorn gick det att försöka ansluta till. De går dock _inte_ att ansluta till och "macmini" datorn har inte dykt upp igen nu.

Har skyddat trådlöst nätverk (åtkomst för speciella mac-adresser + kryptering) vilket jag har trippel kollat, dessutom är brandvägg på och kan inte se något annat än att detta är någon bugg. (Jag har INTE någon dator med dessa namn i nätverket och det går INTE att ansluta till datorn, den försvinner direkt man försöker).

Har funderat om detta kan ha någon koppling med parallel eller någonting sånt då jag installerat detta?

Alla förslag eller idéer är välkommna
Kan även lägga till att inget liknande har någonsin hänt på min MacBook och den har varit under samma nätverk.

EDIT:
okej, sökt lite mer noga här på forumet och även fått ett svar i tråden, verkar ju som att detta liknar bredbandsbolagets "fel".

Men någon som vet om det är möjligt att få fram ip på denna dator?

Har några bilder:

Senast redigerat 2008-03-13 18:08

Har du Bredbandsbolaget som ISP? Ibland slinker det igenom utdelade datorer (även utdelad musik i iTunes) mellan BBB's abonennter i närområdet.

Har inte bredbandsbolaget utan "Riksnet", okej. Ja kan ju vara på det sättet då.... Sitter och försöker få fram något sätt att kolla ip-adress på om det är så att det är en utdelad dator. Någon som vet om detta går?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-13 18:39

Då du försöker ansluta skall netstat visa en öppen socket till den maskinen, då kan du ser IP etc med.

1
Bevaka tråden