Photoshop CS1 kraschar under Tiger helt plötsligt

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått ett underligt problem som jag inte vet hur jag skall åtgärda. Jag har kört Photoshop CS1 klockrent under Tiger sedan Tiger kom både på min MacPro och min MacBookPro. För ett tag sedan började jag få problem med att programmet stängde ner när jag försökte spara vilket resulterade i att jag fick en liten ofullständig tif istället för komplett. Detta gälde då bara min MacPro som i övrigt är ganska ren från "skräp". Använder den för videoredigering.
För några dagar sedan byggde jag om min MacBookPro eftersom jag haft en del typsnittsproblem och annat krafs. Dessutom har jag nu gjort den "microsoft-fri"
Idag helt plötsligt så får jag samma problem på MaBookPro'n, den stänger av Photoshop CS1 mitt under sparandet.

Det förefaller som om detta händer om jag försöker spara över en befintlig fil men jag är inte säker på det ännu. Alla filer jag jobbar med är tif/cmyk/300dpi med banor och sparade med genomskinlighet.

Någon som haft liknande problem?

fortsättning

Läste på nätet att det kan vara problem att spara på server, något med AFP protokollet. Jag förefaller dock få detta problemet även när jag spara till disk.

1
Bevaka tråden