1Ghz PB pismo?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har till 99% bestämt mig för en 900Mhz uppgradering .
Den processorn är dessutom ställbar neråt för de gånger man vill spara ström. Men vid 900Mhz är den ändå strömsnålare än orginal-G3'an.
Det ska gå att trixa lite och ställa uppåt också, funkar tydligen stabilt och bra vid 1Ghz också

Blir dock lite fundersam över testerna som Powerlogix har på sin sida.
De anger "Speed Run"-värden för sin G4 500-uppgradering som ligger en bit under de värden som jag får för min G3 500 (jag får mellan 185 och 230).

Kommentarer från några som redan uppgraderat:
xlr8yourmac

och lite benchmarks med jämförelse på min pismo500:
xbench

Kankse skulle det vara en bra ide att byta processor med någon med en pismo400 då de iallafall bara använder själva processorkortet. Antar att det bara är klockfrekvensen som skiljer iallafall, och man räddar ju isåfall 100 G3 mhz från papperskorgen

Dollarpriset inbjuder ju verkligen till ett uppgraderings-köp nu.
Och nu när man inte längre behöver skicka iväg hela datorn, utan bara processorkortet så är ju frakten rimligare.
Fast det blir ju ändå billigare om man kanske kunde skicka några tillsammans, fler intresserade?

• Medlem
  • 2003-05-27 15:59

Vad skulle frakten kosta då och hur lång tid tar det tills "kortet" är tillbaka och uppgraderat?

Ringde dom nyss.
Frakten var $30 till europa, alltså $379 totalt.
De skickar en box som man sänder tillbaka med sin processor i, fixad och klar med porto fattade jag det som.
Det kan ta några veckor enligt de som skrivit omdömmen på xlr8yurmac.
Men i normala fall ska det gå på 10dagar hos dom + frakttid (tror jag mig minnas).

1
Bevaka tråden