Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta ikon på delade enheter i Finders sidomeny

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

De datorer som finns på nätverket dyker ju upp i Finders sidomeny under "Shared/Delat". Alltså där man kan se en PC på nätverket representeras av en grå tjockskärm med bluescreen of death på.

En Macbook får en vit macbook som ikon vilket skär sig med min datorpark här, så jag skulle vilja byta ut den mot en svart dito.

Vet något var de här ikonerna sparas någonstans? Jag har letat i Finder.app i CoreServices men hittar ingenting.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-10 08:58

Kolla i /System/Library/CoreServices/CoreTypes.bundle

Där finns de flesta ikonerna... Är dock inte säker på att det fungerar att byta ut dom, har för mig att jag läste om nåt problem som uppstått i samband med detta för ett par veckor sedan, men kan inte komma på vart jag såg det...

Tack! Där var de ju. Jag ska pröva att byta, återkommer.

Jag hittade två icns-filer relaterade till Macbook - com.apple.macbook-white.icns och com.apple.macbook-black.icns.

Först säkerhetskopierade jag den vita, och kopierade sedan den svarta så att båda filnamnen ovan innehas av den svarta ikonen. Nu fungerar det bra! Inga problem än så länge.

Jag funderar på exakt hur Macbooken berättar för nätverket att den är en Macbook. Det vore nästan bättre att i så fall ändra den identiteten till "svart macbook".

Jag har 2st Shuffles, en vit och en blå.

Det blir rätt färg i iTunes... ?!? Hugah....

(vete fan hur det går till, säkert något elektroniskt)

Här går det troligen till som så att en viss siffra på en viss plats i Serienumret berättar om färgen för iTunes. Men det blir roligare att tro att det är automagiskt.

1
Bevaka tråden