Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad gör du?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-06 22:46

Bara av ren nyfikenhet för att se om alla Mac-användare är grafiker och layoutare Har sett en del människor som verkar hålla på med annat så det hade varit intressant att se vad alla gör.

Jag kan lika gärna börja: pluggar Aerospace Engineering i England (inte grafiker alltså).

Vad gör du?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-06 22:49

Hej, jag jobbar med akustik; modellerar och beräknar ljud i konsertsalar, musikstudios, kontrollrum och vanliga byggnader.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-03-06 22:56

Utbildad typograf, har jobbat som grafiker, annons/atelje och tekniker/support på tidning, web-programmerare och data-allt-i-allo på reklambyrå. Senaste 5 åren har jag jobbat som auktoriserad Mac-tekniker, problemlösare, utbildning, försäljning mm på en åf. Inte bara jobbat med Macar men dom har varit dominerande.

Aerospace Engineering.... Respekt

Jag pluggar civilingenjör data i Lund

Jag studerar andra året Estet Bild och Form på Skvaderns gymnasieskola i Sundsvall. Har senare som mål att bli grafisk designer (främst med inriktning på webbdesign, men även övrigt), samt frilansande serietecknare. Har tänkt få in fotografi på något hörn, också.

Förutom design, foto och tecknande så skriver jag mycket. Inte bara seriemanus, utan även andra former utav skönlitteratur.

Sedan så har jag även intressen av film och musik, men det har väl alla? Försöker att lära mig att spela gitarr, men det är inte det lättaste. Älskar att sjunga, men hur det låter vet jag dock inte. Hyffsad skådespelare.

Ja, det är nog det jag gör lite kortfattat.

Jag går i 9an och har intresse för design och datorer.
Tänker gå grafisk design och foto på gymnasie.

Tycker det är kul att komma på egna ideer och tänka "outside the box"
Har innan programmerat i visual basic och kommer förmodligen programmera i cocoa senare när jag har tid. Har tidigare använt photoshop på pcn.Använder just nu Pixelmator och ska snart börja lära mig illustrator och fortsätta lära mig photoshop så man är redo till gymansiet

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-07 09:14

Andra terminen till ekonom i Lund

Pluggar, kunskapsskolan uppsala. Arbetar helg på Macoteket. Pluggar för att bli Pilot, ska söka till Arvidsjaur flyggymnasium nästa år!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-07 09:51

Grafisk Designer.

Jobbar på Volvo Lastvagnars monteringsfabrik i Tuve, Götlaborg, montör och Skyddsombud (5:e året).

Jag jobbar alltså på "riktiga" volvo - inte på Fordägda Personvagnar...(riktiga män luktar fanimej Diesel!) Där bygger vi volvos största bilar FH12 / FH16-660.

Extraknäcker som frilansande Hitman.

Senast redigerat 2008-03-16 00:56

Webbutvecklare/-tekniker, IT-/AV-support, och en hel massa annat

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-03-07 14:23

En examen i engelska och medie & kommunkationsvetenskap och är nyligen anställd för att leka med unixmaskiner på Ericsson.

Arkitekt som ibland fuskar med lite trycksaker.

Och självklart använder jag hellre ArchiCAD än AutoCAD. Sitter på en av fem macar bland nästan 200 windowsmaskiner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-07 17:08

Datacom tekniker åt TeliaSonera, ser till att nationella och internationella backbone nätet funkar som tänkt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-15 17:53
Ursprungligen av ntity:

Datacom tekniker åt TeliaSonera, ser till att nationella och internationella backbone nätet funkar som tänkt.

Inga kontakter inom mobiltelefonin, så vi kan lösa våra problem med tappade samtal....? Det verkar ju som Telenor inte lider av samma problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-15 20:22
Ursprungligen av kenjon:

Inga kontakter inom mobiltelefonin, så vi kan lösa våra problem med tappade samtal....? Det verkar ju som Telenor inte lider av samma problem.

Jodå, nog har jag det så det räcker, kanske om jag var intereserad av en iPhone skulle jag orka forska i det, men nu är inte så fallet..

Vi får se vilken carrier som får ett ev. exclusivt deal med Apple, efter det kommer det nog forskas lite i vad som funkar och inte, om det nu inte hinner komma en 3g version innan dess vilket är troligt..

Jag är en student. Men jag hjälper till på PS-3.se och tar det allmänt lugnt för tillfället

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-07 18:53

Hej!
Jag är Nyföretagare (sen 2 år), Möbelsnickare och Formgivare. Autocad, ArchiCad, Solidworks, Rhino, Sketchup... kört på en allt för liten skärm (mbp 15)

Musiker på skoj, programmerar på jobbet.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-14 23:00

Unix/linux cluster drift samt drift och support av petrolium applikationer

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-14 23:02

Spelar Betapet

VVS - Lärling

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-15 01:18

Studerar NV-NV på gymnasiet (tre månader till), jobbar som privat Mac-support, jobbar som redigerare för filmrecensioner i radio (P4). På hobbynivå: fotografering, filmning/filmredigering, musikskapande, webbdesign, layout och en del annat.
Letar just nu efter ett jobb att ha efter gymnasiet. (några tips?)

I mitt fall kom dock Mac-intresset först av allt - när jag var ca tre år. Macen har inspirerat till det mesta andra. Det är alltså inte grafikern som väljer Macen – Macen skapar grafikern.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-15 17:52

Jag jobbar som sjuksköterska på ambulansen. Har jobbat som elektriker och kommunikationskonsult (mest HF/VHF-radio) åt FN några år ute i världen.
Har nätverk som hobby.

Jobbar som processoperatör på ett kartongbruk. Har varit egenföretagare inom webb för 100 år sen. Varför mac? Snyggt att se på, funkar direkt. Till skillnad från mina PC-maskiner.

Jobar som indrivare/beskydd inom resturang branschen

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2008-03-16 20:23
Ursprungligen av ThA bALd:

Jobar som indrivare/beskydd inom resturang branschen

Borde du inte vara mer betjänt av en PC? En tung, tung PC?

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-03-16 13:43

Jobbar som konstnär. Mestadels installationer och video blir det nuförtiden

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2008-03-16 20:22

webbdesigner och allmän nätverks och it-gubbe, vilket bla. betyder att jag lagar allas Vista-maskiner hela dagarna - gissa varför jag kör Mac?

  • Medlem
  • 2008-03-16 21:37

Journalist, (redigerare, text och layout), jobbar mycket med redaktionella flöden och teknik.

Bevaka tråden