Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logga in på Open Directory?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har labbat en hel del tidigare med OD och fått det att fungera bra, nu har jag dock stött på patrull.

Har en OD Server 10.4.11, där Open Directory verkar rulla som det skall. Alla tjänsterna är igång och jag autentiserar till den från andra system, bla ett bokningssystem och även apache-ldap. Även en 10.5 Server som kör mailserver är kopplad och fungerar bra.

Nu försöker jag få igång OD-login med en 10.4.11 klient. Fungerar inte alls. Jag har lagt till servern med Directory Access (läggs till felfritt). Problemet är att jag inte får upp nåt inloggningsalternativ (nätverkskonto, eller va de nu skall heta) i listan när man loggar in, ändrar jag så man måste skriva in användarnamn så går det inte heller.

Den bara skakar på fönstret. Jag får inte heller upp nåt tecken på att den försöker logga in i OD-loggen. Så det är som att den inte alls letar på servern, trots att servern finns tillagd.

Jag har också lagt till en hemkatalog på servern för den användare jag försöker logga in som. Detta verkar inte göra nån skillnad.

Ideér?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-05 12:57

Har du med LDAP servern i Authentications fliken i Directory Access ?

Jo, den hamnar ju där automatiskt när man lägger till en ny server.

Nu lyckades jag laga. I Serveradmin under Open Directory och Policy -> Binding. "Require clients to bind to directory" skulle vara ikryssat.

Klad Hest

1
Bevaka tråden