Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Begränsar operatörerna trafiken för nedladdning

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder tortrents för att ladda ner (laglig) Open Source programvara. Tänker att det är bättre för de stackare som underhåller de gratisservrar som annars skulle distribuera programvarorna. NU är jag i alla fall med och bidrar med lite datorkraft och bandbredd själv, men...

Varje gång jag kör så börjar det med stor och fin hastighet. Hemma upp till 400K/s, på jobbet ungefär detsamma och på landet runt 200K/s men efter det att c:a 75% av nedladdningen är klar dör det av. 25 hosts blir till 10 som blir till 1-2 som sedan i princip hela tiden blir tiull "Connecting..."

Det här in träffar i princip alltid och på alla ställen jag försöker. Jag har snackat med andra som har samma erfarenhet. Är det bara jag/vi som har otur att alla seeders stänger av maskinerna när vi har nått runt 75% av nedladdningen eller är det något annat på G.

Jag uppladdar naturligtvis minset det jag laddar ner så kan knappast ha hamnat i facket "leacher".

Någon som kan ha en aning om vad som sker?

Det enkla svaret är nog helt enkelt att majoriteten av bittorrentanvändarna gör en hit-n-run, det vill säga laddar ner det det vill ha, men laddar sedan inte upp. För jag har haft samma problem som du på öppna sajter, medan sajter där man är mer seriösa och håller koll på ratio, där får jag aldrig de problemen.

Så det är knappast bredbandsleverantörerna som är boven utan dina "torrentkamrater". Mitt förslag blir att välja "kamrater" med större urskiljning (seriösare sajter), eller acceptera att det tar lite längre tid när de de flesta gör en hit-n-run. Du kan ju ockås börja fundera på om du vill lägga datorkraft att seeda på öppna sajter, där det inte registreras och uppmuntras och de flesta skiter i det.

1
Bevaka tråden