Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från iPod till mac?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-03-03 23:18

Hej, jag har några låtar i min iPod som jag vill kopiera till min mac. Men när jag försöker göra detta så funkar det inte. Är det något fel på mina grejer eller ska det inte gå att göra så?

/KOL

Nej det går inte. Anti-piratskäl. Finns dock ett program som heter iPodRip som funkar fin-fint! Leta reda på det!

(Eller, det går. Jag har gjort det på en PC. Man behöver bara visa dolda mappar då. Vet dock inte hur man gör sånt på mac)

Sök efter Senuti på exempelvis www.versiontracker.com eller www.macupdate.com. Fixar överföring från iPod till Mac galant.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-06-30 09:53

Får det inte att fungera med låt som jag köpt via min ipod touch.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-01 14:27
Ursprungligen av Arimos:

Får det inte att fungera med låt som jag köpt via min ipod touch.

om du har köpt en låt i iTunes Store så kopierar iTunes själv över låten från iPoden till datorn. Klicka bara på "Överför inköp från..." i menyn.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-07-01 17:03
Ursprungligen av m1kke:

om du har köpt en låt i iTunes Store så kopierar iTunes själv över låten från iPoden till datorn. Klicka bara på "Överför inköp från..." i menyn.

Ibland är det alldeles för enkelt...
Tack

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-02 08:31

De där programmen iPodRip och Senuti, kopierar man över filerna genom Finder med dom, med taggar och allt intakt eller är det program för att rippa låtarna från iPoden? Åtminstonde namnet på ena programmet antyder ju att det skulle röra sig om rippning.

(Har aldrig skaffat mig iPod, utan hållt mig till andra märken just på grund av denna idiotiska spärr. jag vill inte behöva kopiera alla låtar till ytterligare en hårddisk, utöver mp3-spelaren och inbyggda iMac-disken för att ha en säkerhetsbackup, det borde räcka med mp3-spelaren. Ska man rippa från iPoden så är det ju smidigare att rippa om alla sina CD-skivor (vill inte ens tänka på hur lång tid det tog sist). Ruttet av Apple, gör de produkter för kunderna eller för skivbolagen?)

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-09 23:39

vad är problemet? har du fått in det i ipoden så har du fått det via en dator, o då har du det ju där, ser inte problemet.

Ursprungligen av tim-:

vad är problemet? har du fått in det i ipoden så har du fått det via en dator, o då har du det ju där, ser inte problemet.

Problemet är att han tycker att det borde gå kopiera tillbaks filerna till datorn igen.
Att man en gång haft dem på datorn innebär inte att de inte kan försvinna.

Jag håller med helt och hållet, det är helt skogstokigt av Apple att göra på det viset.
Kan lova att de sålt många fler iPods om de öppnat upp åt båda hållen.
Men tanken bakom är väl att man inte med hjälp av iPoden ska föra över låtar mellan datorer och därmed *djupt andetag* ... FILDELA...

Om det är något Apple borde få kritik för så är det det här tycker jag.
But then again... det fungerar ju bra med program, så det är ju inte omöjligt, om än tråkigt och puckat (imho).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-19 12:13

senuTi är ett så jävla smart namn på ett program! Med tanke på vad programmet gör också, iTunes baklänges helt enkel! Suveränt!

1
Bevaka tråden