Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iMac nästa tisdag?

Tråden skapades och har fått 274 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag har inte sagt något om att det inte är OK...

Jag ville bara visa att det finns andra trådar som kanske är mer lämpade för diskussion om hur nästa Mini ser ut, och när den kan tänkas komma.

Jag missförstod dig då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-26 16:03
Ursprungligen av Michael Larsson:

Jag missförstod dig då.

ta en toy, vi är är alla triggade inför nya produkter. har just sålt av min gamle mac-mini så nu måste det komma nått nytt i form av nått vitt av nått slag eller

jag tuggar och tuggar toy, inte kommer det nått nytt för det

men skam den som ger upp hoppet,

en mac-mini och en iphone 3G blir det på sikt , helst före sommarn om jag får ha några önskemål..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-25 17:45

"Jaja om ngn är intresserad av en 24" 2,8Ghz med 4GB Ram o 500 GB HD så är den till salu om det släpps nya idag"

Hah! Jag är intresserad. Vad vill du ha för den?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-27 00:22

Som switch är jag inte helt insatt i hur Apple brukar sköta prisfrågor på gamla produkter när en nyare variant lanseras. Jag äger en Macbook men vill byta ut min stationära PC mot en iMac. Frågan är bara om jag kan förvänta mig att deras nuvarande modeller går att köpa billigare efter att de eventuella nya varianterna lanserats? Hur stor brukar prissänkningen vara?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-27 04:01

Om den föregående modellen finns kvar i lager så brukar den bli billigare.
Så var det i alla fall när den nya MacBook Pro kom, då hade exempelvis Macoteket kvar några av de gamla som såldes ganska mycket billigare.
Tja, nån tusenlapp billigare i alla fall.

Nästa tisdag då!?:p Apple ville nog vänta med att släppa nya iMac och Mac Mini så att de istället kan släppa dem på deras 33 års dag!

Nu har man ju köpt en ny stol och snickrat ihop ett fint bord till min 24"...NU KOMMER DEN!

Går ett nytt rykte nu om en ny mac mini om ett par veckor som ska vara hälften så stor som nuvarande. Och en tunnare och snabbare imac samtidigt, 8 april kanske man får se den. Men man tycker att dom kunde släppas på apples 33 års dag 1 april då.
länk
http://mac.feber.se/art/44324/superliten_mac_mini_p_gng/

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-29 14:37

Alltså. Ni som är insatta. Hur stor chans är det att vi får en ny iMac inom säg... 1 månad? Jag ska ju köpa en iMac men tänkte vänta tills de släppt en ny version. Men jag orkar ju inte vänta alltför länge.

Ursprungligen av Thoolo:

Alltså. Ni som är insatta. Hur stor chans är det att vi får en ny iMac inom säg... 1 månad? Jag ska ju köpa en iMac men tänkte vänta tills de släppt en ny version. Men jag orkar ju inte vänta alltför länge.

Chansen är väldigt stor. Har spridits en del rykten sedan slutet av februari att imacen kommer uppdateras väldigt snart. Intel har lagt den nuvarande processorn som sitter i imacen på "hyllan" vilket gör att datortillverkarna måste gå över till penryn processorn som är intels senaste processor för bärbara. Just nu är apples macbook pro snabbare är imacen vilket måste se konstigt ut att deras bärbara är snabbare än den stationära. Att dom sen kommer förändra utseendet lite redan genom att göra den tunnare trodde man inte skulle ske förrän till sommaren.

Ursprungligen av Thoolo:

Alltså. Ni som är insatta. Hur stor chans är det att vi får en ny iMac inom säg... 1 månad?

MacRumors Buyer's Guide säger:
"Don't buy - updates soon!"
Genomsnitt 205 dagar mellan uppdateringarna - nu 235 dagar sedan förra uppdateringen.
http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

Så det skulle vara mycket förvånande om den inte kommer inom några veckor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-30 16:14

Hej micke_nkpg!

"Du det var ett tag sedan, som man kunde spela de senaste spelen med GMA 950."

Om du går tillbaka och läser igen vad ackes skrev så ser du att han svarade lite längre ner att han bara skojade.

Mvh
Anders

Ursprungligen av cyber:

Hej micke_nkpg!

"Du det var ett tag sedan, som man kunde spela de senaste spelen med GMA 950."

Om du går tillbaka och läser igen vad ackes skrev så ser du att han svarade lite längre ner att han bara skojade.

Såg det, men sedan är inte macmini skapad för att spela på heller.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-30 17:53
Ursprungligen av micke_nkpg:

Såg det, men sedan är inte macmini skapad för att spela på heller.

Påstod han det då? Nej..... *suckar*

Ursprungligen av NBK:

Påstod han det då? Nej..... *suckar*

varför då önska något sådant om det är så uppenbart att den inte är skapad för detta ändamål? för gör man så då klagar man ju bara som jag märkt i andra trådar.

  • Medlem
  • 2008-03-31 23:15

Nu har jag inte hört något i ryktesväg om någon ny iMac på flera dagar. Kommer det en ny iMac i morgon?

Jag var "så himla smart" att jag sålde min gamla iMac för några veckor sedan. Jag börjar redan ångra mej...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 12:26
Ursprungligen av micke_nkpg:

varför då önska något sådant om det är så uppenbart att den inte är skapad för detta ändamål? för gör man så då klagar man ju bara som jag märkt i andra trådar.

Jag kommer inte att nappa på ditt tjafs. Kan bara säga att du verkligen inte är en tillgång här på 99mac. 36 år och hänger på ett forum där du bara provocerar och inte tillför något. Bittre man, tänk över varför du är här överhuvudtaget.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-31 23:36

Yes... I want it. Ge mig en iMac nu. Min stationära PC står här och skriker "SÄLJ MIG!!! SÄLJ MIG!!!". Men jag kan ju inte sälja den stackaren innan jag har en mycket vackrare ersättare att lägga ner pengarna på :/

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-31 23:46

Nu F*n Ska Den Komma!!:D:D

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-01 00:18

Brukar de uppdatera vid 03.00?

Ursprungligen av Thoolo:

Brukar de uppdatera vid 03.00?

Svensk eller amerikansk tid?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-01 01:05

Svensk

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-04-01 01:08

Sidan brukar gå ner runt lunch, och komma upp några timmar senare. Svensk tid alltså, så det blir på tidigt på morgonen i Amerika.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-01 01:12

Ingen mening att sitta uppe alltså

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-04-01 01:16

Nix, det skulle vara om du tänker dygna

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-01 06:44

1:a april idag också, känns ju som att om apple's siter går ner så misstänker man ju ett aprilskämt , och om det har kommit upp nya saker, vågar man lite på det?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-01 08:01

Går något att beställa så är det nog på riktigt skulle jag tro.

Men den som lever får se...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-01 08:27

Apple 33 år = ny iMac 33 tum !
(Obs aprilskämt)

Ursprungligen av DaWolf:

Apple 33 år = ny iMac 33 tum !
(Obs aprilskämt)

Apple fyller bara 32 år idag, inte 33.

Man får hoppas att USA inte har första aprilskämt.

Bevaka tråden