Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone SDK event 6 Mars

Tråden skapades och har fått 182 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av acke:

När det kommer till chattprogram i iPhone. Alla vill ha det, det finns på andra telefoner. Kommer inte Apple att släppa det så kommer garanterat det stå folk i kö för att göra detta. Därför tror jag att Apple kommer att släppa en version av iChat till iPhone. Om det ändå ska släppas så lika bra att vi gör det snyggt, tänker nog Apple.

Inte som att det snor så mycket inkomster egentligen. Ersätter inte SMS då personen måste vara online för att kunna skicka meddelande.

Ersätter inte samtal egentligen då personen, igen, måste vara online i chattprogrammet och det är det nog bara en liten klick som kommer att vara. Tror den största delen av folk kommer att använda SMS och vanliga telefonsamtal i alla fall. Problemet för Apple är väl att den lilla klicken som vill ha iChat kommer att vara en högljudd grupp om det inte kommer.

Men jag vill ha det till touch då en sån skulle göra att datorn behövde vara mycket mindre påslagen. Kan jag surfa lite, kolla mail, kalender o msn så är det det många gör.

Ursprungligen av acke:

När det kommer till chattprogram i iPhone. Alla vill ha det, det finns på andra telefoner. Kommer inte Apple att släppa det så kommer garanterat det stå folk i kö för att göra detta. Därför tror jag att Apple kommer att släppa en version av iChat till iPhone. Om det ändå ska släppas så lika bra att vi gör det snyggt, tänker nog Apple.

Och då kanske vi även får se iChat till Windows, vilket vore ytterst välkommet anser jag. Speciellt om det kom bundlat med iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 15:15

Vad jag vill se i iPhone Software 1.5:
1. Använda telefonen som lagringsutrymme
2. Kunna synka över kontakter, kalendrar, ringsignaler via Bluetooth.
3. Ett modemscript så man koppla upp datorn via telefonen.
4. Copy n paste
5. Bättre kamerainställningar
6. iChat
7. MMS

Vet att en del av dessa kan fixas av andra program men det ska inte behövas tycker jag. Speciellt som att man egentligen inte kan installera de.

Robo-X > Exakt vad med MSN tycker du suger?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-04 18:24
Ursprungligen av acke:

Robo-X > Exakt vad med MSN tycker du suger?

Allt

Som tur finns Adium.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 23:24
Ursprungligen av Robo-X:

Allt

Som tur finns Adium.

//Rob

Du menar GUI-delen? Ja det håller jag ju med om. Både till Mac och till PC.

Ursprungligen av Code Red:

Men jag vill ha det till touch då en sån skulle göra att datorn behövde vara mycket mindre påslagen. Kan jag surfa lite, kolla mail, kalender o msn så är det det många gör.

Hade det varit jag som bestämt så hade du fått det också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 23:44

Vore smutt med Exchange stöd, MMS, copy and paste och möjligheten att spara användarnamn/lösenord i Safari. Har inte fått min iPhone än men efter ca 6 månader med en Touch är det främst det jag saknar.

Var aktieägarmöte igår för Apple. Följande kan vara intressant:

" Regarding iPhone applications, Jobs claims "You'll see a lot of apps out there this summer" based on the upcoming iPhone Software Development Kit (SDK).
- Claims that Adobe Flash won't be coming to the iPhone anytime soon, despite recent rumors that a Flash update was imminent.
- More details from The Wall Street Journal:
As Jobs put it Tuesday during the company's annual shareholder meeting, Apple's iPhone, with all its cutting-edge mobile Internet trickery, needs something much better than the current Flash player that Adobe makes for cellphones. The Flash Player option that fits the bill is made for devices like laptops that are larger than the iPhone; as a consequence, it performs too slowly on the iPhone, he said.

Appleinsider's notes reveal the following:

- Jobs indicated that the SDK would open the market for new gaming opportunities.
- In answering a question about an iPhone blogging application "if Apple does not address it", Jobs recommended that the individual learn Cocoa and write an iPhone blogger application himself."

http://www.macrumors.com/2008/03/04/more-shareholder-notes-sdk-hints-lots-of-iphone-apps-no-flash/

  • Medlem
  • 2008-03-05 16:03

Ingen som tänker på flash? För min del skulle det nog vara det absolut viktigaste eftersom att det skulle underlätta surfningen så otroligt mycket. Resten är också viktig (av det som fattas) men jag tycker inte att det är i närheten av flashs vesentlighet.

Ursprungligen av can:

Ingen som tänker på flash? För min del skulle det nog vara det absolut viktigaste eftersom att det skulle underlätta surfningen så otroligt mycket. Resten är också viktig (av det som fattas) men jag tycker inte att det är i närheten av flashs vesentlighet.

Läs inlägget ovanför ditt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 16:25

Haha, Apple ibland alltså. Folk pratar med dem om spel på fpalttformen, Jobs kontrar med spel...på iPhone. Vilket skämt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-07 10:14
Ursprungligen av acke:

Haha, Apple ibland alltså. Folk pratar med dem om spel på fpalttformen, Jobs kontrar med spel...på iPhone. Vilket skämt.

Citerar mig själv. Ok, makes more sense nu när man sett spelen. Precis som folk säger, det där är inte mobilspel utan konsolspel.

Är positivt överraskad. Trodde inte att de skulle gå hela vägen med Exchange-stöd. Har lättare att se framför mig att de kommer med någon halvlögn, dvs någon open source lösning som funkar halvdant som de hävdar funkar "insanely great". Mer sådana här beslut . MSN i iChat och Exchange i Mail.app nästa tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-07 15:57
Ursprungligen av acke:

Citerar mig själv. Ok, makes more sense nu när man sett spelen. Precis som folk säger, det där är inte mobilspel utan konsolspel.

Är positivt överraskad. Trodde inte att de skulle gå hela vägen med Exchange-stöd. Har lättare att se framför mig att de kommer med någon halvlögn, dvs någon open source lösning som funkar halvdant som de hävdar funkar "insanely great". Mer sådana här beslut . MSN i iChat och Exchange i Mail.app nästa tack!

Vänta till juni så ser du nog adium som iphone/touch program.

Vad gäller exchange support för Mac Mail.app så kommer det nog att dröja. iPhone verkar ha högre prioritet än MacOS X när det gäller enterprise lösningar. Kanske blir temat för den nya katten enterprise?

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-07 16:42
Ursprungligen av Robo-X:

Vänta till juni så ser du nog adium som iphone/touch program.

Vad gäller exchange support för Mac Mail.app så kommer det nog att dröja. iPhone verkar ha högre prioritet än MacOS X när det gäller enterprise lösningar. Kanske blir temat för den nya katten enterprise?

//Rob

Jag vill inte ha ännu ett program. Jag vill ha allt i det bästa programmet, iChat. Vet att det antagligen kommer dröja om det ens kommer. Skriver vad jag vill ha inte vad jag tror kommer.

tycker det är ovanligt utav Apple att avslöja så mycket i en inbjudan ...

normalt brukar det vara mycket mer subtilt ...

  • Medlem
  • 2008-03-06 17:43

Hur blir det? det är den 6e idag? Vilken tid var det och vilken stad? Hörde att det var klockan 18-19 svensk tid, någon som vet?

ja det är idag klockan 19:00 svensk tid ...

1 hour, 13 minutes enligt enligt www.macrumors.com

http://www.macrumors.com/2008/03/05/live-coverage-of-iphone-sdk-roadmap-event/

  • Medlem
  • 2008-03-06 18:04
Ursprungligen av Tussen69:

ja det är idag klockan 19:00 svensk tid ...

1 hour, 13 minutes enligt enligt www.macrumors.com

http://www.macrumors.com/2008/03/05/live-coverage-of-iphone-sdk-roadmap-event/

Tack! Vad menar du med simulator/emulator?

jag hoppas att det kommer finnas en simulator / emulator tillgänglig för alla utvecklare att ladda ner efter event:et

Push Email, Push Calendar, Push Contacts, Global Address List, Cisco VPM, Certificates and WPA2/ 802.1x, Security Policies, Device Config, Remote Wipe.

10:07AM - "Our customers have asked us to build in MS Exchange right into the iPhone -- we have licensed ActiveSync for the iPhone." Daaamn!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-06 19:09

Det här blir ju helt perfekt för företag. Vi får se vad Apple har att komma med för oss vanliga användare.

Allt det inbyggt; grymt! Nu får den fan komma hit officiellt så ska jag bearbeta chefen!

Bättre än Blackberry; direkt Activesync-stöd. Lysande!

Ny ikon for iTunes Store

"HA! Phil’s Calendar has an entry for “Brainstorm New Apple Rumors”."

Grymt:
"Demoing remote wipe of the phone -- no user interaction, "I can't stop it, the phone's been wiped and protected." Applause. "Lots of great new features, but you've seen Exchange live, working on the iPhone -- we've been working hard on this." Talking about testing this on-site -- like Nike, for example."

Nu snackar dom om SDK.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-06 19:24

Cocoa Touch, man!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-06 19:29

En ljus framtid för spel: "OpenGL ES, the embedded version of OpenGL and a screamer for 3D graphics on the iPhone. In fact, this entire layer is heavily hardware accelerated."

Bevaka tråden