Ny Mac mini

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-27 08:15

Vad tror Ni, skall man vänta på en uppdatering eller är det bara att köpa direkt?
Jag har trott att det skulle komma en uppdatering denna månad, men det ser illa ut.
Thomas
"Nio av tio gillar choklad och den tionde ljuger alltid"

Mac Mini kommer att stå sig bra i relation till nästa uppdatering. Därför skulle jag förmodligen inte sitta och vänta på att Apple ska uppdatera den. Och om man ska sitta och tänka så där så kommer man förmodligen aldrig att kunna köpa. Produkterna kommer att bli bättre och bättre hela tiden.

minin har blivit extremt tråkig jmf de andra macarna (ie macbook/imac) och 'står sig' knappt bra i relation till förra uppdateringen. (vad nu menas med det..?)

jag får nog hålla med de som är lite tveksamma till att minin kommer vara kvar någon längre tid till, i så fall borde chipsettet redan varit uppgraderad till santa rosa. förhoppningsvis är det bara omstöpning och namnbyte(?) som väntar.

yup det kan vara så. ryktet var ju att de kommer lägga ner mac mini (dock kanske göra en mac nano eller vad den skulle heta)

men visst, jag tycker mac mini är väldigt tråkigt till dens pris för tillfället. 7295kr med 2.0ghz med rätt skräpigt grafikkort tycker jag nog kunde behöva uppdateras.

hade det varit jag själv hade jag väntat ett tag till tills man verkligen ser vad som väntar för att mac minin har inte ändrats på ett långt tag.

enligt mac buyers guide: Recommendation: Don't Buy - Updates soon
det är dock inte säkert. men bör nog stämma med denna produkten.

Senast redigerat 2008-02-27 13:49

En annan tråd där man redan diskuterar vad som ska hända med Mac mini:
http://www.99.se/mac-mini/233814-2008-f-r-mac-mini.html

1
Bevaka tråden