Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för er som beställt nya MacBook Pro (Feb '08)

Tråden skapades och har fått 268 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-13 12:12

Ja, får be om ursäkt för det också, men tack SÅ mycket Gawy

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-13 18:46

Gawy: Off-topic igen.. Var har du hittat bakgrunden?

Ursprungligen av dayweed:

Gawy: Off-topic igen.. Var har du hittat bakgrunden?

Hittade den på deviantart,
http://tpgphotography.deviantart.com/art/Phish-Food-Wallpaper-56824155

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-13 20:18

Gawy: Tackar

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-14 15:07

Fick idag reda på att min dator inte kommer förrän i slutet av månaden, betsällde i måndags. Är det normalt, känns väldigt länge?

Vart sjukt mycket strul med min beställning annars..

Aja, bye! / G

Då har man beställt sin 17" äntligen! =D

Förutom standard blev det: 200 GB 7200rpm HDD, Glossy HD-skärm, Apple Remote, Internationellt tangentbord och OS.

Ska köpa 4 GB RAM på webhallen på måndag

Beräknat leveransdatum är 15e april, de skickar den den 4e april.

NY 15 tums problem?

Ganska nöjd men batteriet sitter lite löst under datorn. Har bara haft pc innan. Är detta vanligt för mac? Det är inte å att den rammlar av. Men den sitter inte 100% tajt. En annan sak är att skärmlocket är en anningen böjt. Spelar kanske inte så stor roll men det är lite irriterande.
Kommentarer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-18 19:14
Ursprungligen av Burtono:

Ganska nöjd men batteriet sitter lite löst under datorn. Har bara haft pc innan. Är detta vanligt för mac? Det är inte å att den rammlar av. Men den sitter inte 100% tajt. En annan sak är att skärmlocket är en anningen böjt. Spelar kanske inte så stor roll men det är lite irriterande.
Kommentarer?

Så är min också! MacBook Pro 15" 2.4 GHz
Batteriet glappar längst ut mot öppningsknappen och skärmen är lite böjd. Den är väldigt trög att få igen så det kanske har gjort att den böjt sig när den vill upp men hålls emot av hakarna i mitten. Hoppas att det bara är det och inget annat. Håller med att det kanske inte gör så mycket om den fungerar utan problem men det är lite irriterande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-15 23:09

Ringde upp TNT och frågade om status visar sig att den kommer 1 vecka tidigare än vad Applestore beräknat sweeet!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-03-16 13:28

Jag beställde i torsdags, en MBP minsta modellen, standard. Den skickades på torsdagskvällen och är nu i HERNE-BOERNIG i Tyskland. Enligt statussidan hos UPS så ska den vara framme på tisdag. Men det kanske fortfarande kan bli försenat, vad vet jag.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-16 14:12

Laroche: Ja, det är samma här. Enligt Applestore beräknades min levereras den 28 Mars, men datorn kom i fredags, den 14:e

Du ska hellre lita på det som står som Assigned Carrier.

Jag beställde min den 9:e mars och beräknad leverans skulle vara den 25:e mars tror jag

dayweed: du skrev nått om att man kunde lita på "Assigned Carrier" vart kollar man sånt ?
Vart kan man spåra datorn ?
Vilket nummer är det riktigt man ska spåra med ?

Vet inte heller vilket företag som kommer leverera den då jag bor i norrland

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-16 17:45
Ursprungligen av Pettson00:

Jag beställde min den 9:e mars och beräknad leverans skulle vara den 25:e mars tror jag

dayweed: du skrev nått om att man kunde lita på "Assigned Carrier" vart kollar man sånt ?
Vart kan man spåra datorn ?
Vilket nummer är det riktigt man ska spåra med ?

Vet inte heller vilket företag som kommer leverera den då jag bor i norrland

pettson00 logga in på applestore kika på din beställning tryck skriv ut faktura längst ner i pop up rutan står det följesedel/datum det nummret söker du med på UPS eller TNT på TNT nr som referens.

Tackar Laroche

står såhär:
17 mar 2008 02:10 Orebro Onforwarded For Delivery

När tror ni den kommer fram då ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-16 18:33
Ursprungligen av Pettson00:

Tackar Laroche

står såhär:
17 mar 2008 02:10 Orebro Onforwarded For Delivery

När tror ni den kommer fram då ?

Sweet pettson00 med lite flax har du den imorgon bitti annars tisd,jag beställde min den 10 och den ska komma på onsdag.

Ursprungligen av Laroche:

Sweet pettson00 med lite flax har du den imorgon bitti annars tisd,jag beställde min den 10 och den ska komma på onsdag.

den är fortfarande kvar i Örebro enligt TNT

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-03-17 17:02

Jag ringde just UPS och hörde var mitt paket befann sig, och hon sa exakt det som står på söksidan. Alltså inget nytt. Jag nöjde mig med det, men sekunden efter kom jag på att jag har läst att om man pressar dem lite så kan de kolla lite närmare var det befinner sig.

På söksidan är senaste infon HERNE-BOERNIG, DE 15/03/2008 0:50 EXPORTSKANNING. Tar det verkligen så lång tid från Tyskland? Det betyder ju dock att det har lämnat Tyskland, det är väl lite positivt iallafall. Men ändå.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-17 18:10

Frohike: Min leverans var också i Tyskland vid den tiden, men vid 20:00 var den i Köpenhamn och dagen efter var datorn ute för leverans

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-03-17 23:59
Ursprungligen av dayweed:

Frohike: Min leverans var också i Tyskland vid den tiden, men vid 20:00 var den i Köpenhamn och dagen efter var datorn ute för leverans

Jaså? Menar du att den var med i samma leverans? Vilket datum planerar UPS att din ska vara levererad?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-18 08:26
Ursprungligen av Frohike:

Jaså? Menar du att den var med i samma leverans? Vilket datum planerar UPS att din ska vara levererad?

Ja, allting var i samma leverans för min del. Eller du menade att din order och min åkte i samma? Nej, det menade jag inte.

UPS har redan levererat min, i fredags den 14:e

enligt TNT är den fortfarande kvar i Örebro

Hur ofta uppdateras den för det står fortfarande:
"17 mar 2008 02:10 Orebro Onforwarded For Delivery"

Ursprungligen av Pettson00:

enligt TNT är den fortfarande kvar i Örebro

Hur ofta uppdateras den för det står fortfarande:
"17 mar 2008 02:10 Orebro Onforwarded For Delivery"

Jag fick ingen uppdatering efter det stod sådär föränns efter jag fått datorn....

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-03-18 18:16
Ursprungligen av dayweed:

Ja, allting var i samma leverans för min del. Eller du menade att din order och min åkte i samma? Nej, det menade jag inte.

UPS har redan levererat min, i fredags den 14:e

Jaha, ja grattis då

Nu är min också kommen. Skönt.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-17 20:29

Fick min 17" idag, skulle fått den i slutet av månaden så var ganska förvånad när den kom Hade dock beställt en apple remote som inte var med i paketet vilket kan ha varit en av anledningarna till den tidiga leveransen. Men bryr jag mig? Kan gå till affären och köpa en istället? Aja, glad som satan iaf!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-17 21:37

Grattis gustavb en annan har två långa dagar kvar...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-17 22:11
Ursprungligen av Laroche:

Grattis gustavb en annan har två långa dagar kvar...

Tackar Trodde den skulle ladda batteriet i en evighet med, fast det var klart på någon timme kanske? - Underbart..

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2008-03-18 20:31

Någon som har köpt en 2.6:a? Vad är det som gör den så mycket dyrare än en 2.5?

En lång väntan och hårt arbetande har belönats med en mac,min första mac dessutom.
Dock så ska pappa hämta upp den i kanada 10 april(long story).

specifikationer:
2,5 GHz Intel Core 2 Duo
4GB 667MHz DDR2 SDRAM - 2x2GB
200GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm
MacBook Pro 15-tums widescreenskärm (matt)

x-per, min gudfar har faktist köpt en 17" med 2.6 ghz

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-19 12:51

Så där då har jag haft min i sen tiotiden imorse helt underbar känns den.

Någon som vet vad det skulle kosta ifall man ringde till stället där datorn skulle hämtas och bad dem köra ut det IGEN (då man tyvärr missade första utkörningstillfälllet) ?

och sedan när brukar post åkeri stänga som imorgon dan före röd dag ?

Bevaka tråden