MSN med .mac

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-02-26 11:11

Hej

Detta är väl egentligen inget mjukvaruproblem men ingen kan skriva till mig på MSN.
Jag kommer online och kan skriva till folk men när dom skriver till mig så står det "Kontakten verkar vara offline". Jag är online och har provat hemma med Adium och MSN och även på jobbet samt på ebuddy.com och iloveim.com. Samma problem överallt och det är bara så med min mac.com-adress.

Några tips?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-26 16:52

Jag har haft samma problem i närmare en vecka med min .mac.com-adress. I dag gav jag upp och registrerade ett Hotmail-konto och importerade alla kontakter till det istället.

• Oregistrerad
  • 2008-02-27 17:08

Hö. Skickade mail till Microsoft och fick ett fint svar som sa att jag skulle installera om MSN. Mailade tillbaka och sa att det är samma problem hemma, på jobbet, med olika klienter, webb-msn osv och nu, 24 timmar senare, fick jag ett svar där det står ungefär "Så. Nu fungerar det igen! Ursäkta att det har varit problem men nu fungerar det!" Tror ni det fungerar? Oh nej..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-27 20:05

Deras support är tyvärr ett skämt. Jag försökte också få ordning på det hela genom att kontakta supporten, men fick inga vettiga svar alls. Sedan fick jag ett e-postmeddelande på norska(!) där de bad mig att utvärdera hur supporten skött mitt ärende.

Samma problem här... Väldigt irriterande.

• Oregistrerad
  • 2008-02-28 11:16

Senaste mailet från supporten:
"Angående ditt problem så har jag har märkt att all information i din profil inte har blivit ifyllt.

Jag skulle därför vilja be dig om att fylla ut information angående din profil via https://account.live.com.

Klicka på "Kontosammanfattning" och sedan på "Registrerad information". Försäkra dig om att du har fyllt i namn, kön, födelsedatum, land, län, postnummer, tidszon samt språk.

Om du inte har fyllt in denna information kan du uppleva tekniska problem, som hindrar ditt konto att fungera som det skall.

Detta bör lösa ditt problem."

Självklart hjälper det inte.. Väntar med spänning på nästa mail..

• Medlem
  • Haninge
  • 2008-02-29 23:11

Samma problem här...

Och att ge upp och registrera ett hotmailkonto är inget alternativ - använder MSN i jobbet och min nuvarande adress är väl inarbetad och med i trycksaker...

• Medlem
  • Haninge
  • 2008-03-01 12:01

Update: Svar från Windows Live

Citat:

Tack för att du skriver in till Windows Live Messenger Support.

Mitt namn är Mattias och jag förstår att du har problem med att personer inte kan skicka snabbmeddelanden till dig. Jag beklagar eventuell frustration detta kan ha orsakat.

Jag ser att du använder dig av en @mac.com adress, tyvärr har vi lite problem med just dom adresserna.
Det du kan göra för att allt ska fungera så bra som möjligt är att registrera en annan emailadress till ditt Windows Live ID.

Tack för att du använder Windows Live Messenger, tveka inte att höra av dig om du har flera problem.

Med vänliga hälsningar,

Mattias
Windows Live Messenger Support

Att byta emailadress är inget direkt alternativ då jag använder detta i jobbet och det finns med i tryckta listor osv...

Samma sak här. Helt sjukt. Det verkar ju uppenbarligen vara något form av policy-beslut att inte längre "tillåta" användare registrerade med en @mac.com mail address att använda MSN Messenger.

Jag har samma problem med @hotmail adress

• Medlem
  • Lund
  • 2008-04-28 09:00

Me too!

Det är ganska många som har det här problemet, så det är märkligt att det inte har kunnat lösas. Jag gissar att MS inte vill lösa det, helt enkelt.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1414803
http://macenstein.com/default/archives/1188

1
Bevaka tråden