Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Made on mac? - tävling på macworld

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-02-25 16:48

http://macworld.idg.se/2.1038/1.145720

Idg's macworld startar en ganska dum tävling där man kan vinna en mediaspelare från samsung om man skickar in ett skapat verk på en mac. Hur dumma får man bli?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-25 16:53

Förstår inte riktigt vad som är så dumt med den?

Tycker det var en bra tävling:)

Ursprungligen av granholm:

Tycker det var en bra tävling:)

Samma här. Var med i tävlingen förra veckan, och vann Office 2008 svensk.
Roligt med tävlingar.....:p

Det dumma med den är ju att de inte kommer kunna kolla huruvida den kreativa saken verkligen är gjord på en mac, CS3 finns ju till exempel för både os x och windows och dessutom kan man köra Windows på mac ändå. Alltså är det bara en tävling i kreativitet alla kategorier inga restriktioner alls, vilket gör den rätt löjlig tycker jag.

Och att de envisas med att det är en tävling för folk med mac och sen lottar ut Samsung-produkter gör den bara löjligare tycker jag.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-25 17:23
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Och att de envisas med att det är en tävling för folk med mac och sen lottar ut Samsung-produkter gör den bara löjligare tycker jag.

Menar du att Mac-användare enbart använder Apple-produkter?

mitt bidrag kommer vara från pixelmator

och ja, apple produkt hade kanske passat mer men det är som jogin säger, apple användare använder inte alltid bara apple produkter...

Ursprungligen av Jogin:

Menar du att Mac-användare enbart använder Apple-produkter?

Nej, självklart inte. Min poäng var att om man nu ska göra en tävling där den enda gemensamma nämnaren är att det är tillverkat på en apple-produkt, så tycker jag att de gott kunde kostat på sig en apple-produkt som pris.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-25 20:07
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Nej, självklart inte. Min poäng var att om man nu ska göra en tävling där den enda gemensamma nämnaren är att det är tillverkat på en apple-produkt, så tycker jag att de gott kunde kostat på sig en apple-produkt som pris.

Jag förstår inte varför? Mac-användare använder som sagt inte enbart Apple-produkter, varför skulle då en produkt av Apple-fabrikat vara det enda "icke-löjliga" priset?

Anledningen att tävlingen vänder sig till Mac-användare är ju för att det är tidningen MacWorld som står för den. Inte pga nåt speciellt Apple-stöd.

  • Oregistrerad
  • 2008-02-25 23:39
Ursprungligen av Jogin:

Jag förstår inte varför? Mac-användare använder som sagt inte enbart Apple-produkter, varför skulle då en produkt av Apple-fabrikat vara det enda "icke-löjliga" priset?

Anledningen att tävlingen vänder sig till Mac-användare är ju för att det är tidningen MacWorld som står för den. Inte pga nåt speciellt Apple-stöd.

Jag tror det ENBART handlar om att Apple inte ville skänka priser, men det ville Samsung och så var saken biff. Det var just det som var min poäng.

Självklart skulle inte alla Apple användare köra en Apple-bil om en sådan tillverkades precis lika lite som alla apple anställda har en mac.

Om idg vill köra en fin "creative" tävling kunde dom ju lika väl göra den i någon annan idg tidning och vända sig till alla datoranvändare.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-26 10:02
Ursprungligen av studiox:

Om idg vill köra en fin "creative" tävling kunde dom ju lika väl göra den i någon annan idg tidning och vända sig till alla datoranvändare.

IDG toppstyrs inte på det sättet. Varje tidning har sin egen redaktion med egna ideer över innehållet i varje nummer.

Jag skulle då inte sagt nej till en 40" samsung lcd-tv:)

  • Oregistrerad
  • 2008-02-26 10:31

Ja och Nej

Varför bry sig - öppna en produkt från Apple och kolla vilka som tillverkat all den skrelledur med komponenter som sitter i den - sen kan även denna meningslösa tråd få tyna bort till där den hör hemma. T.ex så är macens minnen nästan alltid tillverkade av Samsung. För min del så är det helt OK att MacWord har tävlingar där man kan vinna saker.. tvivlar på att någon hade reagerat om det var så att tävlingen hade startats av 99mac.

skickade in min portfolio som bidrag .. 100% Mac

http://gotfredsen.homedns.org/portfolio/

själv ska jag skicka in mitt osx 10.6 concept. visst, den kommer inte långt men det är en kul grej

1
Bevaka tråden