Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inköpslista online som hela familjen kan skriva på. Hur?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja ha en enkel lösning för att online skapa inköpslistor och andra listor, som hela familjen kan lägga till saker på. Jag har egen domän och webbhotell, men jag är inge bra på det här med databaser och sånt. Finns det nån enklare lösning?

Det är inte hemlig information på listorna så det behöver inte vara nån inloggning eller nåt sånt.

Google Docs? Om jag förstår ska man kunna dela filer mellan varandra, om ni delar på ett dokument borde det gå och uppnå vad du söker.

Ursprungligen av Mikael E:

Google Docs? Om jag förstår ska man kunna dela filer mellan varandra, om ni delar på ett dokument borde det gå och uppnå vad du söker.

ska testa det. Måste alla ha e-post hos gmail då?

Ursprungligen av Mikael E:

Google Docs? Om jag förstår ska man kunna dela filer mellan varandra, om ni delar på ett dokument borde det gå och uppnå vad du söker.

Ja, det verkar ju funka riktigt bra! Tack.
Men, för diskussionens skull, OM man skulle vilja ha en liknande funktion i egen regi, hur skulle det gå att lösa? (Låt oss säga att man är paranoid och inte vill lagra en massa info hos ett enormt bolag med kommersiella intressen).

  • Medlem
  • 2008-02-24 01:57

Jag gjorde ett kort och enkelt PHP-hack som fixade shoppinglistan, se:

http://roger.kicks-ass.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/KodShoppinglista

Det fina i kråksången är att det kräver väldigt lite bandbredd och ställer väldigt låga krav på webbläsaren vilket gör det smidigt att använda från mobiltelefonen i butiken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-24 03:18

rhen, det där va riktigt coolt faktiskt! Är inte så haj på PHP men jag fick det att fungera till slut. Nu ska jag visa resten av familjen hur det fungerar, sen har vi ett riktigt bra system när det ska handlas!

Riktigt fiffigt

Jag tackar dig för din givmildhet!

1
Bevaka tråden