Skälig reparationstid vid pixelfel?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-02-22 17:04

Hej köpte en ipod touch från en lokal butikskedja. Hann använda den i ungefär 8 dagar när jag stoppade in några filmer och märkte att jag hade två "trasiga" pixlar, en i mitten av skärmen som skiftade mellan vit och röd, och en liten ovanför som är vit.

Mycket irriterande när man kollar film så jag gick till återförsäljaren och frågade ang pixelgaranti m.m han visste ingenting om Apples garanti men skulle skicka den till deras serviceställe i Jönköping vilket skulle ta upp till 3 v innan man fick något svar.

Mina frågor är då

1: reparerar man touch som har pixelfel? Eller byter man ut den mot en ny direkt?
2: Går mitt pixelfel på garantin? Så vitt jag förstått när jag läst gör den det.
3: Vad är skälig "reparationstid" på en 8 dagars gammal spelare?

Det verkar konstigt att de skulle reparera. Det är mer troligt att de byter skärmen eller ännu mer troligt att de byter ut iPod'en så att du får en ny. Möjligen kan det vara så att tiden som går används till att kolla bakgrunden till felet fast det verkar konstigt ändå. Du borde kunna få den utbytt istället.

Får man fråga var du köpte den?

• Oregistrerad
  • 2008-02-23 14:07
Ursprungligen av granholm:

Får man fråga var du köpte den?

El-Giganten

• Medlem
  • 2008-05-12 10:25

Vid fel på iPod touch så reparerar servicecentret inte den, dom beställer en ny av apple och får en ny/refurbished i utbyte (den ser helt ny ut, även om innehållet ibland är reparerat).

Personligen tycker jag inte det ska ta mer än några dagar att få en utbytt, men serviceverkstaden dom använder kanske har mer att göra. Det du kunde gjort är att lämna den direkt till en lokal Apple Service Provider. det går snabbare då det är färre inblandade.

Se Hitta Apple-resurser för att "hitta service" i närheten av där du bor.

1
Bevaka tråden