Vilket format ska man spara i?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej

Har precis installerat Office 2008 för mac. Begriper inte riktigt vilka inställningar man ska ha när man sparar. Inga problem när det gäller dokument som enbart jag själv ska kunna läsa och skriva men det kanske dyker upp problem när någon annan ska öppna dem...

Undrar med andra ord hur man ska gå tillväga när man sparar tex word-dokument för att minimera eventuellt krångel för andra som ska öppna dokumenten? Tex vänner som använder pc och äldre versioner av office som tex office 2004? Räcker det att man sparar dokumenten i formatet "word 97-2004" så kan man kallt räkna med att det inte innebär några problem?

Har också en fundering kring vad formatet .docx innebär?

/ht-tower

docx innebär att filerna sparas i Microsofts nya XML-baserade filformat som används av Office 2007 & 2008. För att användare av tidigare versioner ska kunna öppna utan problem (eller konvertering som är möjlig med office 2003) använd .doc, xls etc utan "x".

  • Medlem
  • Boston
  • 2008-02-22 13:31

Går utmärkt att ställa .doc som default-format under Preferences/Save.

1
Bevaka tråden