Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öka räckvidden på Airport?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-24 20:45

Skulle behöva förstärka Aiports räckvidd an liten liten bit. Om man sitter i köket med iBooken så blir anslutningen sporadisk. Finns det någon billig antenn som man kan ansluta till iBooken eller Aiport stationen (Netgear MR314) för att få en lite starkare signal?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-06 15:29

köp en till ap och ha som repeater?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-06 15:52

Visst finns externa antenner och i värsta fal lriktantenner
Hör med lokala månglarn...

  • Oregistrerad
  • 2003-06-07 21:16

Har själv samma setup med en iBook (dasslock) och en MR314 och så vitt jag har förstått så går det inte att byta antenn på MR314 och iBookens mottagarförmåga skall redan vara väldigt bra.

Så det bästa alternativet är nog en repeater som sagt.

På AirPort Extreme-basen, den som har modem och USB, finns det uttag för extern antenn.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-06-08 05:37
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-09 10:14

Har du testat att leka med inställningarna? Jag har fått för mig att man kan få längre räckvidd med lägre hastighet. Man kan även testa att slå på störningskompensation ifall du sitter nära micron.

Citat:

Skrevs ursprungligen av klas
Har du testat att leka med inställningarna? Jag har fått för mig att man kan få längre räckvidd med lägre hastighet. Man kan även testa att slå på störningskompensation ifall du sitter nära micron.

Framför allt får man en stabilare anslutning, d.v.s. med mycket färre paketförluster. På grund av TCP:s slow start-algoritm, som inte alls är anpassad för trådlösa nätverk, får man kraftigt försämrade prestanda så fort signalstyrkan blir lite för dålig. Därför kan 1 mbps upplevas som lite snabbare och betydligt mer responsivt än 11 eller 54 mbps vid lite sämre förhållanden.

Lite läsning: TCP Performance Issues over Wireless Links

1
Bevaka tråden