Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är superdriven i Intel iMac 20" 2.16Ghz C2D klen?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-02-19 11:02

Hej!

Jag har bränt en 150st DVD-R. Men nu på senare har filmerna börjat "skippa" på min NAD T512 som är ca 8år gammal eller så. Så fick jag tipset igår att bränna nästa film i 1x och på Verbatim-skiva för att då kanske NAD:en klarar av den. Så jag gjorde det men nu så "laggar" filmen till vid vissa tidpunkter istället. Men ljudet flyter på som innan och sedan synqar den sig och fungerar bra tills nästa tillfälle.

På det forumet där de tipsa om att bränna i 1x, skrev det någon att det är brännaren det är fel på. Är Superdriven i min iMac så klen att efter 150 skivor nånting så börjar den bränna dåligt?

  • Oregistrerad
  • 2008-02-23 01:46

ingen som vet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-23 11:07

Hade liknande problem, slutade med att den inte läste skivor överhuvudtaget. Rengöring hjälpte inte heller.

  • Oregistrerad
  • 2008-02-23 11:22
Ursprungligen av DrDos:

Hade liknande problem, slutade med att den inte läste skivor överhuvudtaget. Rengöring hjälpte inte heller.

Den håller på att gå sönder? =( Är den verkligen så kass?

Vad ska jag göra då? Ska dom inte hålla för mer än 150-200 bränningar? Datorn är ca 1 år gammal nu

Ursprungligen av Elajtenworld:

ingen som vet?

Tror mer det är din 8 år gamla NAD som det beror på.

  • Oregistrerad
  • 2008-02-24 00:11
Ursprungligen av Simon Templar:

Tror mer det är din 8 år gamla NAD som det beror på.

Jag hoppas på det med faktiskt. Ska köpa mig en rengöringskiva och prova med den först. Kan man köra en cd-rengöringsskiva i superdriven?

Ursprungligen av Elajtenworld:

Jag hoppas på det med faktiskt. Ska köpa mig en rengöringskiva och prova med den först. Kan man köra en cd-rengöringsskiva i superdriven?

Borde funka men kanske bäst att kolla med tillverkaren först.

Ursprungligen av Elajtenworld:

Jag hoppas på det med faktiskt. Ska köpa mig en rengöringskiva och prova med den först. Kan man köra en cd-rengöringsskiva i superdriven?

Enklast är väl att först testa om skivorna fungerar att spela upp i superdriven, samt att testa nån gammal skiva om den fungerar i Naden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-23 12:15

Min är också lite över ett år gammal.
Kanske bara du och jag som har haft otur!?. Jag orkade inte lämna in min, köpte mig en extern brännare istället.

  • Oregistrerad
  • 2008-02-23 13:08
Ursprungligen av DrDos:

Min är också lite över ett år gammal.
Kanske bara du och jag som har haft otur!?. Jag orkade inte lämna in min, köpte mig en extern brännare istället.

Men varför går de sönder? SKa de inte tåla mer än 150 bränningar? har man köpt en dator för 16.000kr ska den väl klara av att bränna lite? På min gamla pc brände jag hur mycket som helst utan problem.

Den har ju inga problem med att läsa skivor heller (imacen alltså)

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-03-04 22:36

Spela upp filmerna från skivan på iMacen och se om dom hackar?

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2008-05-16 13:35

jag kan inte ens bränna filmer med min imac 20" 2,4ghz längre =/ har haft datorn sedan oktober och har nog inte brännt mer än ca 100 filmer! kan spela upp andra skivor men när jag öppnar en fil i verktygsprogram så påstår dom att skivan ej finns osv :S fattar absolut Noll

1
Bevaka tråden