Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Setup-krångel.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-19 10:14

Hej!
Kör Win XP SP2 på min Macbook, men får inte riktigt min airport att fungera. Har reset'at inställningarna så att WEP-nyckeln fungerar(olika krypteringskoder som krånglat tydligen läste jag omkring i forum), och visst - airport setup assistant hittar mitt nätverk som är lösenord-fritt men lyckas inte komma in på den för att konfigurera. Har installerat hela drivrutins-kitet och den senaste airport-mjukvaran, vad kan det vara som spelar roll i det här fallet? Har provat både med nätverkskabel i airporten och trådlös kommunikation.

Tacksam för svar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-22 19:44

Hej!
Jag hade samma problem med min time-capsule. Jag kom inte åt hårddiskarna vare sig den inbyggda eller den externa jag kopplat till time-capsule i Xp men i OSX gick det utan problem. Efter att laddat ner en hotfix från Microsoft så funkade det som en dröm. Kommer åt time-capsule hårddiskarna snabbare i XP än jag gör i OSX. Här är länken till hotfixfilen.

http://support.microsoft.com/kb/893357

Jag har wpa2 autentisering inställt på time-capsule/aiport.

Hoppas det funkar för dig.

Mvh P-

Jag hade samma problem som första inlägget... Ändra från WEP till WPA och då fungerade allt klockers

1
Bevaka tråden