Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jar bundler fungerar inte i Leopard

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-17 20:02

Jag har testat på några datorer med Leopard och märkte följande:

Vid uppdatering om Jar Bundler varit installerat sedan tidigare, så försvinner den om man installerar utvecklingsverktygen. Nyinstallation av Leopard och ingen Jar Bundler alls vid installation.

Om man inte installerar om utvecklingsverktyg, och uppgraderar från Tiger, så ligger Jar Bundler kvar men ger felmeddelande:

Cannot launch Java application

Uncaught exception in main method:
java.lang.NoSuchMethodError:
apple.awt.CImage.<init>(J)V

Just nu drar jag fram en dator med Tiger för att lösa dessa problem, men visst borde det gå att fixa direkt i Leopard? Därför ställer jag dessa frågor:

Kan jag komma runt problemet och köra programmet i Leopard?
Finns det något annat program som gör samma saker?
Ingen som har lust att skapa ett Applescript som gör samma sak (long shot, jag vet)?

Jar Bundler finns nog med i Leopard's Developer Tools, fast den hittas av nån anledning inte direkt från spotlight. På min Leopard (clean install) ligger den iallafall i:

/Developer/Applications/Utilities/Jar Bundler.app

Fungerar utan felmeddelanden gör den också

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-18 07:18

Ja, det har du ju rätt i!

Det är alltid via Spotlight som jag har startat den med, inte undra på att jag trodde att den försvunnit.

Tack, du har räddat mig från att dra fram min iMac G4 en gång i månaden bara för att bygga app av jar! Kan låta obetydligt, men jag är tacksam för att slippa strulet.

1
Bevaka tråden