Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lagra filmer & avsnitt i olika mappar.. men hur gör jag?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-16 01:39

Hej hej!

Jag skulle alltså vilja lagra Filmer i olika mappar på min iTouch..
och också avsnitt av olika serier i sina mappar.. kommer detta fungera?

Har märkt att det lätt blir så rörigt om man lägger allt tillsammans..

//najkks

Ursprungligen av najkks:

Hej hej!

Jag skulle alltså vilja lagra Filmer i olika mappar på min iTouch..
och också avsnitt av olika serier i sina mappar.. kommer detta fungera?

Har märkt att det lätt blir så rörigt om man lägger allt tillsammans..

//najkks

Nej det går inte, alla filmer måste läggas in via iTunes, och det blir ju knappast rörigt om du märker dom med säsong, namna och avsnitt etc.

Det funkar alltså inte som med andra mediespelare.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-17 21:12

Nej att jag måste lägga in dem via itunes är ju liksom ofrånkomligt...

Men... via installer kan jag ju köra in "categorize" är inte det för att skapa mappsystem på "startskärmen" ?

Ursprungligen av najkks:

Nej att jag måste lägga in dem via itunes är ju liksom ofrånkomligt...

Men... via installer kan jag ju köra in "categorize" är inte det för att skapa mappsystem på "startskärmen" ?

Det är för alla program och spel, inte för filmer och musik. Sätt på din iPod eller iPhone så märker du hur allt är indelat.

Jag har inga stora erfarenheter men om du använder SSH och ansluter till datorn, kan du då lägga filmerna i mappar på springboard som du gjort i categorize?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-21 02:07

Joo... det kan jag väl?

Frågan är ju då.. hur når jag dem via Ipoden när jag vill titta på dem?

//najkks

Nej nej, det funkar inte så! SB kan bara visa .app filer, filmer och musik lägger man bara in via iTunes och visar i iPod-delen av iPhone.

Senast redigerat 2008-02-21 17:19
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-21 22:37

Patrik D:... ja precis, det var ju vad jag trodde, men efters. vincent förespråkade nåt annat så blir man ju lite fundersam.. synd dock, hade varit smidigt att kunna fixa kataloger etc..

//najkks

Ursprungligen av najkks:

Patrik D:... ja precis, det var ju vad jag trodde, men efters. vincent förespråkade nåt annat så blir man ju lite fundersam.. synd dock, hade varit smidigt att kunna fixa kataloger etc..

//najkks

Men det är ju 100 gånger smidigare att gå in i iPoden och ha allt samlat.

Det är sant, sen har man ju ändå grupperade tv-program och musikvideor.. mycket lättare..

Mitt övre var helt chansat

Finns det liknande program till 2.0? Körde Categorize på min 1.1.4 och trivdes bra med det, finns ju så mycket roligt att ladda ner så det blir snabbt fullt på 'skrivbordet'

Får ursäkta om jag bumpar den här gamla tråden lite men den handlar faktiskt om ett återkommande problem jag har.

Jag har ett antal små videosnuttar från danskurserna jag går på, helst skulle jag vilja ha dem under film, insorterade i en gemensam "mapp" ungefär som man gör med en tv-serie. Detta verkar dock inte vara möjligt så efter en hel bunt av misslyckade försök att få det så, har jag valt att spara filmerna under kategorin "TV-show". Det är inte den bästa lösningen men fn är det den enda jag kommer på för att slippa ha 20-talet videosnuttar i den yttre "trädstrukturen" under Video på min iPod Touch

För att dessa filmer ska hamna i en o samma "mapp" under TV shower krävs också att det står samma text i fälten "Artist" och "Show"

Mappsortering funkar inte under "Film", bara under "TV-show" - korkat

Senast redigerat 2011-12-02 14:49
1
Bevaka tråden