Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth har slutat fungera, 10.5.2

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min bluetooth la sporadiskt av när jag aktiverade internetdelning via bluetooth.
Den hittar min DBT-122 men står som "Blåtand: av" och rutan för "på" är grå.

Fungerade klockrent innan jag aktiverade internetdelning. Har ändrat tillbaka alla inställningar till det jag hade innan, men det hjälper ej.

Idéer?

Förlåt om det här är en dum fråga, men har du försökt med omstart? Har själv haft problem ett par gånger där Macen påstår att den inte hittar bluetoothmodulen, men efter omstart har allt fungerat som förr.

Internet delning via bluetooth gör för mig att symbolen "gråas" ut och försvinner. har dock inte någon original usb sticka så det är väll svaret till varför det inte fungerar. lösning för mig var att stoppa in och ur usb stickan i usb kontakten. och sedan avaktivera internet delning

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-16 20:52

Samma problem. Jag flyttade då BT-donglen från USB2-kortet till den inbyggda USB1-porten (det gick inte via tangentbordets USB-hub) och nu fungerar det..

Blir till att köpa ett nytt USB2-kort. (Diverse grejer fungerar inte längre via kortet)

Har testat omstart samt plugga ur/i modulen, samt olika portar. ingen skillnad. Den hittar dongeln, men kan inte aktivera den.

Testade att ta bort min bluetooth-enhet tills det var noll enheter kvar. Sedan klickade jag på lägg till enhet och då frågade os x om jag ville slå på bluetooth, valde då ja och lade till enheten igen. Nu fungerar allt

Tack Noumenon
Har inte lyckats med att få bluetooth att fungera efter uppdatering t 10.5.2.
Din lösning löste problemet så att nu fungerar det igen!

Så lite så, har dock upptäckt att den ibland stänger av den om man plockar ur donglen, och man måste göra om allt igen. Inget problem för mig längre då jag har frigjort lite USB-portar. Frågan är dock vad som sker vid ev. omstart av hela burken. Nåja, det visar sig

Tänkte flika in här att så fort stickan tas ut eller macen startas om så får man "aktivera" på samma sätt som ovan.

Ingen som har upptäckt en lösning på detta? Det är GRYMT irriterande att behöva ta bort / lägga till enheter för att sparka igång bluetooth.

1
Bevaka tråden