Hjälp med upprepa aktiviteter iCal

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har försökt att lägga in mitt skiftschema i iCal för att sedan synka med min iPod Touch, men jag får det inte att funka. Mitt schema ser ut som följer:

Förmiddag, förmiddag, förmiddag, eftermiddag, eftermiddag, natt, natt, sen 5 dagars ledighet.
Sedan:
Fm, Fm, Em, Em, Em, Na, Na och 5 dagars ledighet.
Till sist:
Fm, Fm, Em, Em, Na, Na, Na och 11 dagars ledighet.
Sen upprepas det i all oändlighet, typ!

Hur ska jag kunna lägga in det här smidigt, utan att behöva knappa in varje dag för hand?

Tacksom för hjälp!

Mvh Claes

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-15 15:56

om du dubbelklickar på posten du lagt in så har du ett alternativ som heter "upprepa". Lägg bara in schemat en gång o sen ställ in hur många veckor schemat löper på under "anpassa" så kopieras posterna i all oändlighet

urkan: Tack för svaret! Jag får det dock inte att funka som jag vill... Om du kollar hur mitt schema är, första veckan jobbar jag tre förmiddag och andra veckan två förmiddagar... kan man exempelvis inte markera en hel vecka och upprepa den? Utan måste man ta dag för dag, så att säga?

Hej!

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-15 20:47

Jag är inte riktigt säker på att jag förstår ditt schema men om jag fattar rätt rullar ditt schema på ett visst antal dagar utan hänsyn till vilken veckodag det är? Om det stämmer så får du räkna ut exakt hur många dagar ditt schema löper på (jag fick det till 41), skapa en post och sätt den att upprepas Dagligen var 41e dag. Du behöver inte skapa varje post individuellt utan inställningarna för upprepning följer med när du kopierar dom.

Hoppas jag gjorde mig förstådd

Tack så jättemycket att du ens tänker på det! Men riktigt rätt blir det inte. Jag jobbar alltid 7 dagar i sträck, sedan är jag ledig i 5 dagar. Första veckan jobbar jag tre förmiddagar, med början på en fredag. Sedan två eftermiddagar och två nätter. Ledig 5 dagar.
Andra veckan två förmiddagar, tre eftermiddagar (med början på en fredag) och två nätter. Ledig 5 dagar.
Tredje veckan jobbar jag två förmiddagar, två eftermiddagar och tre nätter (med början en fredag). Ledig 11 dagar. Sen upprepas allt.

Jag försöker tänka, men jag kommer verkligen inte på hur man kan göra!

/Claes

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-15 21:39

Äh så lite så. Jag sitter här och har tråkigt på fredagskvällen så jag behöver nåt att sysselsätta mig med

men som sagt, det enda sättet jag kan komma på är att räkna ut hur många dagar det är tills schemat upprepar sig och ställa in varje post att upprepa sig med det intervallet. Det borde fungera.

Bättre än så kan jag nog inte förklara det

Tack!! Nu funkar det precis som det ska! Dock blev det, efter idogt räknande, 42 dagars mellanrum!

Tack så mycket för hjälpen!

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-15 22:41

Roligt att man kunde va till hjälp

1
Bevaka tråden