Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Time Machine efter reparation/uppdatering till 10.5.2

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår så fick jag tillbaka min dator efter en reparation där dem bytte logikkortet.
Då jag fick tillbaka datorn så uppdaterade jag direkt till 10.5.2. Sen när jag testade koppla in min externa hårddisk så kunde inte Time Machine hitta mina gamla backups. Då testade jag trycka på "Change disk..." och valde då samma hårddisk, och då fick den för sig att ta en helt ny backup. Normalt så hamnade backupen i mappen "backup/phurba", men nu så skapade Time Machine en katalog som hette "backup/phurba 2", så den vet ju helt klart att den gamla katalogen finns där.
Jag hann dock aldrig testa Time Machine innan jag uppdaterade till 10.5.2, så jag vet inte om det är reparationen eller uppdateringen som har orsakat felet.
Så jag undrar om någon vet om 10.5.2 har någon bug i Time Machine, eller om Time Machine är beroende av något speciellt ID som sitter i logikkortet?

Tacksam för svar då det är jobbigt att vara utan backup-möjlighet.

Det är så att Time Machine låser backupen till en specifik MAC-adress som då sitter på logikkortet och du har då fått et nytt nu. Mac OS X Hints har en guide hur man kan göra 10.5: Repair Time Machine after logic board changes

Läs kommentarerna också och se ifall det har varit lyckat för andra så att man ej råka förstöra sin backup eller så

1
Bevaka tråden