Optimal lösning för följande situation

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har precis gått över till Mac från att jobbat i PC/Windows-miljö under en lång tid.
Jag behöver köra dubbelbootat via bootcamp. Leopard dedikerat på en disk och XP-64 dedikerat på en disk.
Nu behöver jag lite råd av er experter för att komma igång och få systemet att fungera både i windows och os-x på ett optimalt sett.

Jag har gjort en snabbskiss ett par rader ner, och som ni ser har jag inte bestämt storleken på partionerna än (därför står det en punkt med "återstår").

En spontan tanke jag hade också (men som kanske inte fungerar så bra i praktiken) var att låta partionera upp scratchutrymme för windows på OS-X-systemdisken och vice versa. Detta för att OS-X-disken är under minimal belastning när man kör windows, och då borde scratch-disk-prestandan vara snabbare?

Disk 1:
- Partition 1: OS-X (200gb)
- Partition 2: Windows-scratch (100gb) Scratch för Autodesk 3ds Max, Photoshop, etc

- Återstår: 200gb

Disk 2:
- Partition 1: WinXP64 (300gb)
- Partition 2: Pagefile.sys (50gb)
- Partition 3: OS-X Scratch (100gb) Scratch för Final Cut Studio, Photoshop, etc

- Återstår: 300gb

Disk 3
- Projekt (400gb)
- Återstår: 350gb

Disk 4:
- Video, OS-X (750gb)

Tänker jag helt galet? Hoppas ni förstår vad jag är ute efter. Hur gör jag bäst. Jag är tacksam för alla råd jag kan få

En sista fråga:
Om man köper in MacDrive så windows kan läsa OS-X-filsystemet, medför det prestandaförsämringar i dataöverföring, etc?

Tack på förhand!

---
Ulf Textorius

Ville bara höra om du har lyckats lösa ditt Mac Pro koncept? Funderar på att skaffa en likadan maskin och mina behov är i stort sett samma.

Har dock hört att Boot Camp + 3ds max licens inte fungerar stabilt pga trassel med att licensprogramvaran inte känner igen HDn efter ett tag. Vet du något mer om detta?

mvh

/Peter Linejung

1
Bevaka tråden