Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Artikelrader i StepOne Ekonomi NX försvinner...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-02-14 10:31

Hej!

Jag har ett skumt problem i StepOne Ekonomi NX fakturamallen....
När jag lägger till fler än en artikelrad på fakturan så hamnar dessa på en ny sida...

Alltså... Jag skriver en faktura med tre artiklar, totalt tre rader.

När jag skriver ut fakturan så kommer det ut tre sidor... Varje sida har varsin artikelrad... Hade jag skrivit in 5 artiklar, så hade den antagligen skickat ut 5 papper.... Totalsumman är dock samma på var och en av utskrifterna.

Nån som vet vad jag ska göra? Otroligt frustrerande...:mad:
Mallen är inte större än att den gott och väl får plats på en A4. (första sidan ser klockren ut med både sidhuvud och sidfot)

Tacksam för hjälp.
Mvh /Peter

Hej!

Så här ska det självklart inte vara. Vår support kontaktar dig så får du mejla din rapportmall till oss så kan vi titta på vad som ska ändras.

Mvh Sofie Wall
Montania System AB

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-19 17:59

Hej,
Det är inte helt lätt att få mallarna att göra som man vill. Liknande fakturamallproblem här också. Till råga på allt så förändrades vissa fält i och med min uppdatering. Det ser fortfarande rätt ut när jag öppnar mallen men i utskriften blir det fel.
Mejlade support i fredags (i annat ärende) när deras telefon var stängd men inte fått svar ännu. Får väl försöka igen.

Bosse

1
Bevaka tråden