Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idiotguide till Geektools RSS

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har försökt och försökt och nu går det inte mer, försöker få till det här med geektools och en RSS feed.
Jag har laddat ner scriptet lagt det i en mapp, skrivit in adressen i Shell i Geektools. Vad mer behöver jag göra?
Kan någon förbarma sig och skriva en idiotsäker guide till hur jag lyckas med det här?
Ni kan ju ta valfri RSS ström.
Skulle uppskatta det jättemycket!

tja jag bumpar väl en gång

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 08:21

Det är som svårt att göra en "idotguide" till geektools om du inte kan använda terminalen, då nästan allt som man kan göra i GT är baserat på terminalen.. så har du använt den någon gång ?

Sen eftersom RSS finns i olika versioner och standarder, vilken rss ström är det som du vill läsa?

nej jag kan väl följa instruktioner men har aldrig arbetat i terminalen. I just det här fallet är det en RSS ström från en torrentsida men eftersom det är lite känsligt så lär jag mig lika gärna att göra det t.ex från Macfeber.se.
jag tar gärna emot all hjälp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 11:35

Som sagt, RSS är inte en standard.. så detta kanske funkar eller så inte, det beror som sagt helt på just den sidan som du vill besöka.

Men den lilla snutten nedan visar de senaste nyheterna om OpenBSD från undeadly.org

(entity@thor ~): ftp -Vo - "http://undeadly.org/cgi?action=rss" | grep \<title\> | sed s/\<title\>//g | sed s/\<\\/title\>//g | sed 's/^[ \t]*//'
OpenBSD Journal
OpenBSD Journal
OpenBSD Visualization in a High Performance Computing Environment
Heads up! ports.openbsd.nu changes URL to openports.se
OpenCVS mini hackathon
New Ports of the Week #6 (February 9)
(entity@thor ~):

Har inte min Mac med mig på jobbet, men den ftp klient som är i terminalen är BSD standard så det borde bara vara att klippa kommandot och klistra in det i terminalen för att testa.

Sedan skapar du en commando container i GeekTools, hur du gär det är rätt uppenbart i geektool. Du får en stor ruta som du kan stoppa in kommandot i och en ruta ovan för den där du kan skriva i sekunder hur ofta som den skall köra kommandot...

Ovan är bara ett enkelt exempel, anledningen den visar "OpenBSD Journal" är att även det finns med som titel på rss feeden

Senast redigerat 2008-02-15 12:17
1
Bevaka tråden